Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 03 lip 2020, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 06 cze 2020, 19:28 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Witam,
Marcin Lisiak (żona Franciszka Rosada) to syn Kazimierza Lisiaka (wcześniej zapisywano Lisek) i Petroneli Kowalewskiej ur. 24.10.1845 w Kąsinowie.

Akt ślubu ich córki Heleny znajdziesz w BaSi

Szamotuły (USC) - akt małżeństwa, rok 1890, Księga małżeństw

Franz Leszyk (24 lat), rodzice: Stanislaus Leszyk , Catharina Szrama ,
Helena Lisiak (22 lat), rodzice: Martin Lisiak , Francisca Rosada ,

Inne osoby występujące w dokumencie:
Anton Przybył
Mathias Przybył

Komentarz indeksującego:
Franz zgon 31.3.1942

Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 cze 2020, 19:53 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
W MyHeritage podpatrzyłem, że rodzicami Kazimierza Lisiaka byli Wawrzyn Lisiak i Agnieszka Apolinarska z okolic Śmigla. Mam wątpliwości co do tego związku. Czy ktoś wie, czy to jest właściwie dobrana para?
Pozdrawiam
Janusz z Buku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 cze 2020, 20:08 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
W odniesieniu do rozważań na temat Wojciecha Darny (Darniaka) z Przeciwnicy.

Parafia katolicka Szamotuły, wpis 10 / 1805
Adalbertus Darna (22 lat)
Hedvigis Nowak (18 lat)
ojciec: Bartholomaeus, matka: Marianna

Dzieci tej pary:
1806/70 Francisca, rodzice: Adalbertus Darna - półkmieć, Hedvigis Nowaczanka zm. 1806/73 Francisca (1 lat) , rodzice: Adalbertus Darna - półkmieć, Hedvigis Nowakowna,
1807/74 Michael, rodzice: Adalbertus Darniak - półkmieć, Hedvigis Nowaczanka
1809/75 Franciscus, rodzice: Adalbertus Darna - półkmieć, Hedvigis Nowaczanka,
1812/40 Adalbertus, rodzice: Adalbertus Darniak, Hedvigis Bartkowianka
1815/55 Justina Marianna, rodzice: Adalbertus Darniak , Hedvigis Bartkowianka
1817/124 Lucas Simon, rodzice: Adalbertus Darniak, Hedvigis Nowaczanka, zm. 1817/59 Simon (1 lat), rodzice: Adalbertus Darniak, Hedvigis,
1818 Katarzyna, rodzice Wojciech Darniak i Jadwiga Bartkowianka (nazwisko poprawiono na Nowaczak)

Może po 1818 Jadwiga umarła i Wojciech ożenił się drugi raz z Justyną Hytrą (Chytrą)? Takiego ślubu jednak w Projekt Poznań niestety nie znalazłam.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 cze 2020, 20:15 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Witam
Rodzice Kazimierza to Wojciech Lisek i Barbara Ruchajanka. O Lisiakach, Lisach i Liskach pisałam w tym wątku 30 maja. Proszę przeczytać.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 cze 2020, 20:30 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Wielkie dzięki!

Janusz z Buku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 00:55 
Offline

Dołączył(a): 20 sty 2014, 23:38
Posty: 48
hanialg napisał(a):
W odniesieniu do rozważań na temat Wojciecha Darny (Darniaka) z Przeciwnicy.

Parafia katolicka Szamotuły, wpis 10 / 1805
Adalbertus Darna (22 lat)
Hedvigis Nowak (18 lat)
ojciec: Bartholomaeus, matka: Marianna

Dzieci tej pary:
1806/70 Francisca, rodzice: Adalbertus Darna - półkmieć, Hedvigis Nowaczanka zm. 1806/73 Francisca (1 lat) , rodzice: Adalbertus Darna - półkmieć, Hedvigis Nowakowna,
1807/74 Michael, rodzice: Adalbertus Darniak - półkmieć, Hedvigis Nowaczanka
1809/75 Franciscus, rodzice: Adalbertus Darna - półkmieć, Hedvigis Nowaczanka,
1812/40 Adalbertus, rodzice: Adalbertus Darniak, Hedvigis Bartkowianka
1815/55 Justina Marianna, rodzice: Adalbertus Darniak , Hedvigis Bartkowianka
1817/124 Lucas Simon, rodzice: Adalbertus Darniak, Hedvigis Nowaczanka, zm. 1817/59 Simon (1 lat), rodzice: Adalbertus Darniak, Hedvigis,
1818 Katarzyna, rodzice Wojciech Darniak i Jadwiga Bartkowianka (nazwisko poprawiono na Nowaczak)

Może po 1818 Jadwiga umarła i Wojciech ożenił się drugi raz z Justyną Hytrą (Chytrą)? Takiego ślubu jednak w Projekt Poznań niestety nie znalazłam.
Pozdrawiam
Hania



Witam Haniu!

To nie wszystkie dzieci:

- Jakub Dorna, rodzice: Adalbert Dorna, Hedwig, ur. 1820 w Przeciwnicy, zm. 25.11.1888 roku (USC Popówko 1888/76) w Osowie Nowym (wiek: 68 lat). Zamieszkały w Osowie Nowym. Zgłaszający Józef Dorna, syn.

Więc, albo musiał urodzić się w okolicy 1817 roku, a wiek był podany "na oko" przez Józefa Dornę, albo faktycznie urodził się w 1820 roku, a więc po Katarzynie Turek...

W każdym bądź razie, matką jest Jadwiga...

Jest jeszcze:

- Antonina Darna, rodzice: Adalbert Darna, ur. 1827 r.,

Parafia katolicka Szamotuły, wpis 16 / 1844 [16.2km] - śluba 25.10.1844 r.

Andreas Turek (24 lat)
Antonina Darna (17 lat)

Z których urodziła się Katarzyna Turek (ur. 24.01.1853 r.)

Parafia katolicka Szamotuły, wpis 28 / 1871 [16.2km]

Antonius Kaput (27 lat)
ojciec: Thomas Koput, matka: Marianna zd. Machowska (Makowska)
Catharina Turek (19 lat)
ojciec: Andreas , matka: Antonina

--------------------------------------
Może faktycznie Jadwiga zmarła później, Wojciech Dorna ożenił się z Justyną Hytrą, a przy zgłaszaniu zgonu Katarzyny podano ją za matkę, chociaż mogła nią nie być? Przejrzałem natomiast wszystkie dostępne akty zgonu i nie zauważyłem, albo przeoczyłem, aktu zgonu Justyny Dorny/Darny zd. Hytra, a nazwisko to mnie również interesuje z uwagi na konotacje rodzinne, zarówno przeszłe jak i obecne:):)

Pozdrawiam
Tomasz

_________________
pozdrawiam
Tomek

Poszukuję nazwisk: Darna/Dorna, Giermata, Gromala, Kajpust, Koput/Kaput, Majcherczyk, Mizera, Nowiccy, Pawlisiak, Pietrzak, Ratajczak, Sępek, Skarbek, Srebro, Tecław, Turek, Wałęga, Węgrzak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 15:02 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2019, 17:42
Posty: 29
Janusz Wawrzyn napisał(a):
12 listopada 2010 roku "hanialg" dokonała wpisu "Z Projektu Poznań wynika, że Marcin Lisiak ożenił się z Franciszką Rosadą w 1867 r."

Nie znalazłem w p-p tego ślubu.

Szukam przodków Franciszki Rosada i jej męża Marcina Lisiaka. Czy mieli córkę Helenę?

Czy któryś z Lisiaków ożenił się z Agnieszka Apolinarską?

Janusz Wejmann z Buku




Mam w swoim drzewie Agnieszka Apolinarska i Wawrzyn Lisek - ślub 1757 Szamotuły (później już nazwisko jest Lisiak)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 15:23 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Janusz Wawrzyn napisał(a):
W MyHeritage podpatrzyłem, że rodzicami Kazimierza Lisiaka byli Wawrzyn Lisiak i Agnieszka Apolinarska z okolic Śmigla. Mam wątpliwości co do tego związku. Czy ktoś wie, czy to jest właściwie dobrana para?
Pozdrawiam
Janusz z Buku

Jolanto,
czy masz taki akt metrykalny, czy opierasz swój wpis również na jakimś wpisie z MyHeritage ???

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 16:29 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Z poprzednich wpisów w tym wątku wynika, że w 1757 roku w Szamotułach Wawrzyn Lisek brał ślub z Agnieszką Frąckówną.

Moje wątpliwości wzbudził wpis na MyHeritage o Agnieszce Apolinarskiej.

Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 17:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3985
Lokalizacja: Poznań
W księgach parafii Otorowo znalazłem swoich przodków do połowy XVIII wieku, a na MyHeritage ktoś ma dalszych do 1540 roku. Ciekawe skąd, bo nie ma ksiąg z tego okresu. To się nazywa radosna twórczość, dlatego nie wierzę w dane na MH.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 18:03 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Dzięki Henrykowi Krzyżanowi mamy w Basi indeksy Szamotuł z tego okresu.
Z aktu z 1757/9 wynika, że ślub brał Wawrzyn parobek dworski i Agnieszka Frąckówna półkmiecianka.
Z aktów urodzenia dzieci (pisałam o nich wcześniej) i aktu zgonu Agnieszki (1772/80 zm. Agnieszka Liskowa półkmiotka) można przypuszczać, że chodzi o Wawrzyna Liska.
Niekiedy błędne dane na MH są nagminnie powielane.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 19:00 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
tomasz1989 napisał(a):
Może faktycznie Jadwiga zmarła później, Wojciech Dorna ożenił się z Justyną Hytrą, a przy zgłaszaniu zgonu Katarzyny podano ją za matkę, chociaż mogła nią nie być? Przejrzałem natomiast wszystkie dostępne akty zgonu i nie zauważyłem, albo przeoczyłem, aktu zgonu Justyny Dorny/Darny zd. Hytra, a nazwisko to mnie również interesuje z uwagi na konotacje rodzinne, zarówno przeszłe jak i obecne:):)

Tomaszu!
Wracam do Wojciecha Dorny z Przeciwnicy:

Parafia katolicka Szamotuły, wpis 10 / 1805
Adalbertus Darna (22 lat)
Hedvigis Nowak (18 lat)
ojciec: Bartholomaeus, matka: Marianna

Z aktu ślubu wynika, że ojcem Jadwigi był Bartłomiej. Wyszukałam w Basi następujące informacje:

1783/74 Jacobus (rodzice: Bartholomeus Nowak - półkmieć, Regina)

1786/21 Bartholomeus wdowiec z Przeciwnicy, Marianna niekatoliczka z Niemieczkowa świadkowie: Józef Darna, Łukasz Chytry

1788/96 Hedvigis (rodzice: Bartholomeus Hytrzak alias Chytrzak, Marianna)
1791/70 Jacobus (rodzice: Bartholomeus Hytry alias Chytry, Marianna)
1793/130 Martinus (rodzice: Bartholomeus Chytry, Marianna)
1797/60 Agnes (rodzice: Bartholomeus Hytrzak - półkmieć, Marianna)
1799/109 Simon (rodzice: Bartholomeus Nowak - półkmieć, Marianna Wykręcianka)
1802/18 Francisca (rodzice: Bartholomeus Chytry - półkmieć, Marianna)
1804/94 Petrus (rodzice: Bartholomeus Chytry - półkmieć, Marianna Wykręt) zm. 1810/154 Petrus (6 lat), rodzice: Bartholomeus Chytry - komornik, Marianna
1808/22 Francisca (rodzice: Bartholomeus Chytrzak - parobek, Marianna Wykręcionka)
1811/122 Theodorus (rodzice: Bartholomeus Chytrzak - komornik, Marianna Walczanka)

Ojciec Jadwigi - Bartłomiej w aktach określany jest jako Nowak, Hytry (Chytry), Hytrzak (Chytrzak). I zapewne jego dzieci określane były różnie Jadwiga Nowaczanka, Bartkowianka, Hytrzanka (Chytrzanka), Hytra (Chytra). Sądzę, że w akcie zgonu Katarzyny Turek błędnie podano imię zamiast Jadwiga - Justyna.

Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 19:51 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2019, 17:42
Posty: 29
hanialg napisał(a):
Janusz Wawrzyn napisał(a):
W MyHeritage podpatrzyłem, że rodzicami Kazimierza Lisiaka byli Wawrzyn Lisiak i Agnieszka Apolinarska z okolic Śmigla. Mam wątpliwości co do tego związku. Czy ktoś wie, czy to jest właściwie dobrana para?
Pozdrawiam
Janusz z Buku

Jolanto,
czy masz taki akt metrykalny, czy opierasz swój wpis również na jakimś wpisie z MyHeritage ???




Sprawdziłam mam akt ślubu Wawrzyn Lisek i Agnieszka Frąckówna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 20:08 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
W akcie ślubu nie pojawia się nazwisko Lisek.
Z aktu z 1757/9 wynika, że ślub brał Wawrzyn parobek dworski i Agnieszka Frąckówna półkmiecianka.
To, że był to Wawrzyn Lisek możemy tylko przypuszczać na podstawie aktów urodzenia dzieci i aktu zgonu Agnieszki.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 20:28 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2019, 17:42
Posty: 29
hanialg napisał(a):
W akcie ślubu nie pojawia się nazwisko Lisek.
Z aktu z 1757/9 wynika, że ślub brał Wawrzyn parobek dworski i Agnieszka Frąckówna półkmiecianka.
To, że był to Wawrzyn Lisek możemy tylko przypuszczać na podstawie aktów urodzenia dzieci i aktu zgonu Agnieszki.
Pozdrawiam
Hania



też tak myślę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 21:08 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Panie Henryku!
Podzielam Pana zdanie o MH.
Mam pytanie dotyczące żon Lisiaków tj. Agnieszki Frąckówny, Barbary Ruchajanki, Petroneli Kowalewskiej i Franciszki Rosada.
W BaSI oraz "szukaju" i FS nie mogę znaleźć danych o ich rodzicach. Czy szukam mało uważnie, czy też są jakieś księgi wymagające indeksacji, czy może ksiąg brakuje? A może są, tylko są niedostępne.
Z wielkim szacunkiem
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 cze 2020, 21:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3985
Lokalizacja: Poznań
Wszystkie zachowane księgi parafii Szamotuły zostały zindeksowane do roku 1817. Niestety, ale w XVII i XVIII wieku często nie wpisywano nazwisk i trzeba szukać w Basi wpisując samo imię, zawężając lata poszukiwań. W komentarzu zawsze jest wpisana miejscowość, w przypadku ślubu dotyczy ona przeważnie miejsca zamieszkania panny młodej, jeśli było inaczej, to miejscowość jest wpisana przy nazwisku.
Jeśli chodzi o konkretne osoby, to pytanie raczej do Hani, a nie do mnie, bo to Hania wyszukuje i analizuje wpisy, czym często mnie zadziwia, ja je tylko zindeksowałem.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 cze 2020, 07:07 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Wielkie dzięki Panie Henryku!
Z należnym szacunkiem
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 cze 2020, 19:45 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Pani Haniu!
Korzystając z podpowiedzi Pana Henryka bardzo uprzejmie proszę o wskazania w poszukiwaniu rodziców pań: Agnieszki, Barbary, Petroneli i Franciszki Lisiak, Lisek, Lis.

Z wielkim szacunkiem
Janusz z Buku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 cze 2020, 21:00 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Januszu!
Niestety nie udało mi się ustalić rodziców Agnieszki Frąckówny i Barbary Ruchajnaki, natomiast rodziców Petroneli Kowalewskiej i Franciszki Rosada nawet nie szukałam, bo to już nie moja linia. Tak jak pisał Henryk, w Basi są indeksy z parafii w Szamotułach do 1817 roku i akty USC od 1874 roku. Inne akty dostępne są w Archiwum Archidiecezjalnym w Poznaniu.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 cze 2020, 07:14 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Pani Haniu!
Bardzo serdecznie dziękuję za uprzejmość i poświęcony mojej sprawie czas.

Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 cze 2020, 22:24 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Januszu!
W 1884 Marcin Lisiak zgłosił zgon Rozalii Rosada. Być może była to jego teściowa (choć z aktu wynika jedynie, że była to wdowa).

Szamotuły (USC) - akt zgonu, rok 1884, Księga zgonów
Rosalia Rosada (77 lat) , rodzice: Bartholomeus Gembara , Marianna ,
małżonek Anton Rosada +
Inne osoby występujące w dokumencie:
Martin Lisiak

Ślub Antoniego i Rozalii
Parafia katolicka Szamotuły, wpis 5A / 1835
Antonius Rosada (25 lat)
Rosalia Gębara (23 lat)

Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2020, 08:06 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Miał rację pan Henryk pisząc: "Jeśli chodzi o konkretne osoby, to pytanie raczej do Hani, a nie do mnie, bo to Hania wyszukuje i analizuje wpisy, czym często mnie zadziwia".
Bardzo serdecznie dziękuję za poszukanie w "obcej" dla Pani linii.
Jest drobna rozbieżność: z aktu zgonu wynika, że Rozalia urodziła się ok. 1807 r., a z aktu ślubu, że w 1812 r.
Chyba Marcin trochę dodał lat teściowej. Ale odkrycie Pani jest niesamowite.

Z wielkim szacunkiem
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2020, 15:02 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Pani Haniu!
Helena Lisiak wyszła za mąż za Franciszka Łeszyka w 1890 roku.
Oto zapis tego ślubu:
Franz Leszyk (24 lat), rodzice: Stanislaus Leszyk , Catharina Szrama ,
Helena Lisiak (22 lat), rodzice: Martin Lisiak , Francisca Rosada.
Wynika z niego, że rodzicami Franza byli: Stanisław Leszyk i Catharina Szrama.
Franz urodził się w Kąsinowie 27.11.1866 roku.
Znalazłem taki ślub (rocznikowo pasujący do ślubu rodziców Franza):
Parafia katolicka Szamotuły, wpis 8 / 1862
• Stanislaus Leszyk (24 lat)
• Catharina Poetz (25 lat)

Ale, czy Catharina Poetz to Catharina Szrama ?
Czy spotkała Pani takie nazwiska w Szamotułach i okolicach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2020, 20:53 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 166
Lokalizacja: Września
Januszu!
Prawdopodobnie w 1862 roku Stanisław Łeszyk ożenił się z wdową Katarzyną Goetz (sadzę, że nazwisko zostało źle odczytane) zd. Szrama.
Niestety, w Projekt Poznań nie znajduję ślubu Katarzyny Szrama.

Być może jej pierwszy ślub to:
Parafia katolicka Szamotuły, wpis 35 / 1857
Franciscus Gety (25 lat)
Marianna Szrama (20 lat)
Wiek by się zgadzał, tylko dlaczego Marianna? Myślę jednak, że ten właśnie akt warto byłoby sprawdzić w archiwum.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2020, 21:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3985
Lokalizacja: Poznań
W rubryce z pytaniem, czy byli już w związku małżeńskim przy Stanisławie Leszyku jest non (nie), przy Katarzynie Goetz jest jam (już), więc była wdową.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2020, 21:41 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Spróbuję sprawdzić, ale obecnie jest bardzo ciężko.
Myślę, że trop jest właściwy.

Z bardzo wielkim szacunkiem
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2020, 21:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3985
Lokalizacja: Poznań
Parafia katolicka Szamotuły, wpis 35 / 1857
Franciscus Gety (25 lat)
Marianna Szrama (20 lat)

Sprawdziłem i w tym ślubie też jest wpisana Katarzyna, a nie Marianna - oboje ze Śmiłowa. Świadkowie - Andrzej Mikołajczak i Walenty Domagała, obydwaj ze Śmiłowa.
Być może nawet ja robiłem korektę tego ślubu do PP (nie pamiętam), ale we wpisie "et" połączyło się z imieniem Catharina i na pierwszy rzut oka wygląda to na M(rianna).

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2020, 07:50 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Panie Henryku !
Bardzo wielkie dzięki.

Z należnym szacunkiem
Janusz Wejmann


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2020, 16:17 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Serdecznie witam!

Nie mogę znaleźć aktu ślubu w Szamotułach nr 8 z 1862 (Stanisław Łeszyk - Katarzyna Poetz /Szrama/). Są braki roczników akt na "szwa".
Chciałem odczytać, co młodzi oznajmili o miejscowościach zamieszkania lub urodzenia.
W ten sposób może mógłbym rozpocząć poszukiwania ich rodziców.

Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2020, 17:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3901
W akcie małżeństwa jest zapis:
uterque ex Kąsinowo,
co znaczy oboje z Kąsinowa.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2020, 17:11 
Offline

Dołączył(a): 13 kwi 2020, 20:13
Posty: 47
Witam Pani Danusiu!
Serdecznie dziękuję za odczytanie interesujących mnie danych.

Z wielkim szacunkiem
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL