Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 20 wrz 2020, 12:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 981 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2020, 15:27 
Offline

Dołączył(a): 11 paź 2007, 17:33
Posty: 256
Lokalizacja: Wschowa
Witam !

Stanisław Antoni Ignacy h.Korzbok hr.Łacki *31.01.1866 Posadowo +02.12.1937 Poznań poch.Lwówek dz.Posadowa
patrz dane o Nim u Pana Minakowskiego PSW ,jest anons umieszczony przez mojego Kuzyna Eduarda Trzcińskiego z Belgii

Mirek K.Paliszewski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2020, 15:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4100
mirke napisał(a):
Witam !

Stanisław Antoni Ignacy h.Korzbok hr.Łacki *31.01.1866 Posadowo +02.12.1937 Poznań poch.Lwówek dz.Posadowa
patrz dane o Nim u Pana Minakowskiego PSW ,jest anons umieszczony przez mojego Kuzyna Eduarda Trzcińskiego z Belgii

Mirek K.Paliszewski

W bazie Wielcy.pl brak Stanisław Antoni Ignacy h.Korzbok hr.Łacki
Jest natomiast Łącki

https://wielcy.pl/wgm/?m=NG&t=PN&n=15.398.161

Stanisław Antoni Ignacy hr. (primog.) Łącki z Łąk Małych h. Korzbok (ID: 15.398.161)
szukamy potomstwa
Urodzony dnia 31 I 1866 - Posadowo
zmarł dnia 9 XII 1937 - Poznań
Wiek: 71 lat

...

Podstawa źródłowa

Uwaga! W tej rodzinie tytuł hrabiego przysługuje w danym momencie tylko jednej osobie (jednemu mężczyźnie). Prawo do tytułu jest ustalane na podstawie primogenitury (pierworództwa). Dodatkowo mogą być inne obostrzenia - jak obowiązek pochodzenia ze małżeństwa kościelnego.
Adam Boniecki, Herbarz polski - 15.398.161 - t. XV s. 263: Łąccy h. Korzbog z Łąk Małych, w kościańskim
Tomasz Lenczewski, Genealogie rodów utytułowanych w Polsce - ut.20.1.15
Baza Jerzego ks. Czartoryskiego - cz.I029572
Włodzimierz Dworzaczek (Genealogia i Teki Dworzaczka) - dw.25354 Dw.,rkps.14407,s.176 - kameriunker pruski1890r.;Dw
Polski Słownik Biograficzny t. 18 str. 309: psb.15976.6
sw.21792 Teki Dworzaczka, metryka ślubu 51471
sw.280125 Teki Dworzaczka, metryka ślubu 51471


Jest również nekrolog zamieszczony przez P. Trzcińskiego, ale nie ma nic o Powstaniu Wielkopolskim.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2020, 10:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Do Mirka


Proszę przysłać na adres : bazaindeks@gmail.com skan/zdjęcie aktu zgonu.

Podawane są różne daty:
- my mamy 06.01.1937
- nekrolog 02.12.1937
- wielcy.pl 09.12.1937

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2020, 12:50 
Offline

Dołączył(a): 11 paź 2007, 17:33
Posty: 256
Lokalizacja: Wschowa
Witaj Wojciechu !

Rodzina Łackich /a z ogonkiem,moja klawiatura szwankuje / jest w koligacjach moich Antenatów
Wuj Stanisław Łacki oż.31.01.1891 Chobienice Emilia h.Nowina hr.Mielżyńska *08.04 .1873 Chobienice +17.08.1949 Lwówek

akt zgonu Stanisława podeśle zapewnie Danusia o co Ja Serdecznie Proszę !

Małżeństwo Łackich było bezpotomne , Stanisław usynowił Synów Swojej Siostry Izabeli oż.z Józefem h.Leliwa hr.Tyszkiewiczem-
Łohojskim - Janusza i Feliksa, Którzy widnieja w nekrologu Stanisława jako Synowie i Oni przejmuja Posadowo i inne.
Obecnie właścicielami pałacu w Posadowie sa Państwo Hanna i Adam Tyszkiewiczowie spadkobiercy tej Rodziny .

Pozdrawiam
Mirek K.Paliszewski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2020, 16:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, 22:11
Posty: 791
Lokalizacja: Poznań
Wklejam informację z "Jutro" 12.12.1937 :
Stanisław Korzbok – Łącki OSTATNI Z RODU
1866-1937
Wczoraj zmarł w Poznaniu Stanisław hr. Korzbok-Łącki, ordynat na Lwówku i Posadowie, jeden z czołowych i najbardziej znanych rolników i hodowców naszej dzielnicy, również i w pracy społecznej, wielce czynny i ofiarny obywatel, ostatni po mieczu potomek zasłużonego rodu Korzbok-Łąckieh, od stuleci na kluczu lwóweckim osiadłego.
Z naszkicowanej powyżej charakterystyki bogatej działalności ś. p. Zmarłego, należy uwypuklić na pierwszym miejscu jego niepospolite zasługi na polu hodowli konia, która wysunęła stadninę Posadowską na czołowe miejsce w Polsce a nawet w Furopie. Hodowla ta o-
bejmowała zarówno konie pełnej krwi co i pół-krwi. ta ostatnia osiągając pokaźną liczbę około 230 klaczy zarejestrowanych. Toteż dostawa remontów posadowskich dla armii polskiej równa się wystawieniu całej brygady kawalerii, a dostawa ogierów dla stadnin państwowych rozprowadzała szlachetną krew stadniny Posadowskiej na cały kraj, a zresztą i na zagranicę. Stadnina ta miała swoie historie, a jeden Z prądów krwi arabskiej pochodzi od ogiera przyprowadzonego z kampanii hiszpańskiej podczas wojen napoleońskich przez Melchiora Łąc-
kiego. Stadnina posadowska jest klasycznym przykładem, iż hodowla konia rozwija się najlepiej, gdy jest ona prowadzona przez cały szereg generacyj.
Najpięknieisze chwili w życiu ś. p. hr. Łąckiego były związane z powstaniem Wielkopolskim na
przełomie r. 1918/19. Wtedy to włożywszy mundur Straży Ludowej, został komendantem powiatu
Nowo-tomyskiego i formował na dobrach swych oddział jazdy, który stał się zaczątkiem 2 pułku Ułanów Wielkopolskich, obecnie 16 p. Ułanów. Wraz z bratem, ś. p. Stefanem dali panowie Łąccy 50 doskonałych koni, z których kilka odbyło całą kampanię bolszewicką pod oficerami pułku, którzy sobie konie posadowskie" nad wszystkie inne cenili. Toteż 16 p. Ułanów obdarzył hr. Łąckiego mianem swego założyciela.
Piękna to karta w historii rodu, którego najpiękniejszą tradycją był udział Kasztelana Jana Łąckiego w wyprawie wiedeńskiej, z której piękne tureckie zdobycze do dziś zdobią wspaniałą zbrojownię pałacu posadowskiego, ale z których najpiękniejszą ś. p. Zmarły przekazał do sali kawalerii na Wawelu,
S. p. hr. Stanislaw Łącki był żonaty z Emilią hr. Mielżyńską z Chobienic i pozostawił dwóch synów przysposobionych, dzieci siostry swej Antoniny z Łąckich Feliksowej hr. Tyszkiewiczowej z Połągi. którymi są hr. Janusz i Feliks Korzbok-Łąccy- Tyszkiewiczowie.
oficerowie rezerwy 15 i 16 p. Ułanów. Wlkp., na których społeczeństwo teraz pełne ufności się zwraca, jako na tych, którzy tradycje tak zasłużonego w Wielkopolsce rodu śp. hr. Łącki był zawsze troskliwym opiekunem Koła Związku Wet. Pow. Naród, we Lwówku i wspierał je stałe pod względem moralnym i materialnym. Do spraw byłych uczestników powstania odnosił się zawsze z największą życzliwością. Aby oddać hołd i okazać wdzięczność i należny szacunek b. zmarłemu Komendantowi Straży. Ludowej powiatu Nowego Tomyśla powstańcy z obnażoną bronią trzymali wartę przy trumnie podczas nabożeństwa żałobnego. P. i. p.
Stefan Stablewski.

Teraz można się zastanowić czy był uczestnikiem powstania czy nie.

_________________
Magdalena Blumczynska
-----------------------------
Kessel,Hubert,Vietz RudalCiastowski, Lorkiewicz- Sarnowa,Szymanowo,Bojanowo,Rawicz
Czekalscy, Stacheccy - Dąbrówka Kościelna,Pobiedziska Poznań
Staniewscy - Dubin,Jutrosin, Kórnik,Poznań,Pobiedziska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2020, 16:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4100
Madziu.

Łącki jest w projekcie ujęty, ale data zgonu nie jest w źródłach jednolita.

Mirku.

Postaram się spełnić Twoją prośbę, ale dopiero jak przestanie szaleć kolejna zaraza, czyli koronawirus.
Sprawa wymaga wyjazdu, a teraz trudno się na to zdecydować i dla bezpieczeństwa wolę być w domu.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2020, 21:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 sie 2008, 18:47
Posty: 821
Lokalizacja: Pępowo / Wrocław
Nie widzę w bazie Teofila Schreibera ur.1871 w Strumianach.Jest o nim wzmianka w artykule o Kazimierzu Schreiberze w Wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kazimierz_Schreiber

"[Kazimierz Schreiber]Angażował się intensywnie w polskie inicjatywy gospodarcze, spółdzielczo-bankowe i samopomocowo-rolnicze w Śremie oraz w życie kulturalno-patriotyczne. Rodzina Schreiberów znana była z czynnego patriotyzmu; brat Kazimierza, Teofil Schreiber był powstańcem wielkopolskim - współorganizatorem i członkiem Powiatowego Komitetu Obywatelskiego, a także delegatem z ziemi gostyńskiej na poznański Polski Sejm Dzielnicowy w grudniu 1918 r.[2]"

_________________
Pozdrawiam.
Barbara


"Gdzie się człowiek ulągnie,tam ciągnie".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2020, 09:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Barbara !

W Wikipedii jest tylko wzmianka o tym, że Teofil byl powstańcem. Nie mamy żadnych innych informacji o jego udziale w powstaniu i dlatego nie ma go w naszym spisie.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2020, 20:33 
Offline

Dołączył(a): 07 gru 2009, 20:56
Posty: 303
Oto kilka informacji o Piotrze Wysockim ur.w Rusiborku w 1898r.
https://oknonawagrowiec.pl/wydarzylo-si ... landsberg/

_________________
pozdrawiam
Edyta

poszukuję:
Grams,Maciejewscy,Winkler,Thielmann,Cegielscy,Ciesiółka,Głów,Twardowscy,Kurczewscy,Nowak,Dziadoszek,Brząkała,Tomkowiak,Bejma,Drażdżyńscy,Dyament


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2020, 22:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4100
Jak powstają lokalne legendy o Powstańcach Wielkopolskich,
możesz poczytać tutaj.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2020, 21:32 
Offline

Dołączył(a): 22 mar 2014, 19:16
Posty: 299
Lokalizacja: Puszczykowo
Szukając ewentualnych powstańców o nazwisku Starzyński trafiłem na stronie http://powstancywielkopolscy.pl/pl/ na Michała Starzyńskiego, przy którym jest podana data urodzenia 28.12.1918 – chyba wkradł się jakiś błąd albo mamy do czynienia z najmłodszym powstańcem :)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Poszukuję: Bartczak (Mchy, Sebastianowo, Nowe Miasto), Pietruszyński (Dąbrowa, Skórzewo), Filipiak (Śmiełów, Międzychód), Pawlak (Sierniki), Stachowiak (Kotusz, Karśnice, Wąbiewo), Dolata (Parzęczewo), Taciak (Sierniki), Nyczak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2020, 15:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Dziękuję, Za kilka dni usuniemy oczywisty bład.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2020, 15:16 
Offline

Dołączył(a): 20 mar 2010, 20:35
Posty: 60
Lokalizacja: Lubasz
Witam serdecznie
w bazie zakradł się błąd odnośnie Bronisławy Dukat -siostry mojej babci.
Bronisława Dukat zd. Korek , a nie Urywaj (Uryzaj to nazwisko rodowe matki Bronisławy )
Pozdrawiam Włodek

_________________
poszukuję:Kubiak (Wronki,Biezdrowo),Korek,Uryzaj (Duszniki,Kleszczewo),
Kowalewski (Gulcz),Ratajczak (Mylin,Chrzypsko)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2020, 08:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2006, 07:34
Posty: 2241
Lokalizacja: Gniezno
Cytuj:
Dane do uzupełnienia. Zdjęcie i nazwisko matki


https://www.facebook.com/notes/genealog ... 268158716/

Dane zgodne z baza odznaczonych w powstaniu

Kamiński, Ludwik
Rodzice: Józef, Stanisława "-"

Ur.: 1899-08-09, Gniezno ("-" PL)

Uchwała Rady Państwa nr: 12.19-0.2385 z dnia 1974-12-19

Opis:
Brał udział z bronią w ręku w walkach o zdobycie Ostrowa Wlkp. w 3 pułku ułanów wielkopolskich.

_________________
Ala i Leszek Kabaciński-kabat53
http://www.leszekkabacinskikabat.com/
Springer+-1764iPriebe,Linette ej y
Brzeźniak:Kłecko,Łagiewniki Kościelne,Szamotuły,Koźmin,Obrzycko
Grempka,Srajek/Owczarczak/Majchrzak k/Kościana,Wyskoć,Wławie,Maciejewo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2020, 14:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Włodek i leszek
Zgłoszone uzupelnienia zostały naniesione.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 maja 2020, 18:02 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 172
Lokalizacja: Września
Witam,
mam pytanie dotyczące powstańca odznaczonego Wielkopolskim Krzyżem Powstańczym - Jana Andrzejewskiego

Andrzejewski, Jan
Rodzice: Andrzej,
Ur.: 1896-01-30, Poznań (PL)
Uchwała Rady Państwa nr: 11.04-0.898 z dnia 1958-11-04
Opis:
Andrzejewski Jan brał czynny udział w Powstaniu Wielkopolskim z bronią w ręku od 27.12.1918 r. w walkach ulicznych w Poznaniu przed Prezydium Policji, Koszary Grenadierów, Grobla, Ławica w 1 komp. oddz. VI Nordring pod dowództwem por. Kijaka do dnia 25.02.1919 r. Później w baonie wartowniczym 57 p.p. pod dowództwem Kasprzaka. Zwolniony 20.07.1921 r. jako szeregowiec.
Dodatkowe informacje:
Podstawa: Zaświadczenie Kom. weryfik. nr 5202 wydane 28.01.1948 r. Zaświadczenie dow. 1 komp. oddz. VI "Nordring"

Dlaczego nie ma Jana Andrzejewskiego (a może nie umiem go wyszukać) w projekcie Uczestnicy Powstania Wielkopolskiego.

Pozdrawiam Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 maja 2020, 09:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Do Hani

Dziękuję za zwrócenie uwagi na powstały błąd. Za kilka dni bedzie naniesiona poprawka.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2020, 11:57 
Offline

Dołączył(a): 22 mar 2014, 19:16
Posty: 299
Lokalizacja: Puszczykowo
Witam,
Mam pytanie dotyczące Wojciecha Białego, ujętego na stronie http://powstancywielkopolscy.pl/pl/.

Wszystko wskazuje na to że jest to Wojciech Biały, którego mam w swoim drzewie (mamy wspólnego przodka), ale zauważyłem pewne różnice w zapisach.

Wg informacji na stronie jego matka miała na imię Karolina (tak samo wygląda to np. w Kartotece Ewidencji Ludności miasta Poznania), ale wg mnie powinna być Kordula (o to czy możliwa była zmiana imienia na Karolinę pytałem w innym wątku), gdyż takie właśnie imię jest w akcie urodzenia Wojciecha (14.04.1897, Olszewo).

Moje pytanie w tym wątku dotyczy jednak daty śmierci Wojciecha. Jakie jest źródło informacji widocznej na stronie czyli 7.12.1926?
Trochę poszukałem i trafiłem na inne daty. Otóż na nagrobku na poznańskiej Cytadeli jest wpisany 6.12.1926. W „Kurierze Poznańskim” z 9.12.1926 jest notka że 6.12.1926 do USC zgłoszono m.in. zgon pilota Wojciecha Białego. Jeszcze bardziej zastanawiająca jest klepsydra umieszczona w czasopiśmie Lotnik, w której podano że zmarł… 4.12.1926.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Poszukuję: Bartczak (Mchy, Sebastianowo, Nowe Miasto), Pietruszyński (Dąbrowa, Skórzewo), Filipiak (Śmiełów, Międzychód), Pawlak (Sierniki), Stachowiak (Kotusz, Karśnice, Wąbiewo), Dolata (Parzęczewo), Taciak (Sierniki), Nyczak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2020, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Informacje o powstańcu Wojciechu Białym zaczerpnęliśmy z publikacji wymienionych jako źródła.
Sprawdziłem w Encyklopedii Powstania Wielkopolskiego i tam widnieje data zgonu 07.12.1926 r.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2020, 21:45 
Offline

Dołączył(a): 22 mar 2014, 19:16
Posty: 299
Lokalizacja: Puszczykowo
Rozumiem, dziękuję za odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Poszukuję: Bartczak (Mchy, Sebastianowo, Nowe Miasto), Pietruszyński (Dąbrowa, Skórzewo), Filipiak (Śmiełów, Międzychód), Pawlak (Sierniki), Stachowiak (Kotusz, Karśnice, Wąbiewo), Dolata (Parzęczewo), Taciak (Sierniki), Nyczak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 lip 2020, 15:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4100
W 1866 r. nie istniały Urzędy Stanu Cywilnego.
Rolę i funkcję urzędników Stanu Cywilnego w poszczególnych parafiach, do dnia 01-10-1874 r., pełnili księża, w wielu przypadkach stosując pisownię nazwisk według własnego uznania.
Dnia 16 marca 1866 r., w Księdze Chrztów parafii Jarocin pod liczbą porządkową 28, został zapisany chrzest
Katarzyny, córki Walentego i Franciszki z d. Wesserschleger Rabczewskich.

Pisownia nazwiska „Rabczewski” w 1917 r., w akcie chrztu Katarzyny została sprostowana i zapisano, że nazwisko poprawnie brzmi „Rapczewski”.

Obrazek

Treść dopisku tłumaczenia Bartosza Małeckiego, łacinnika (forumowy„Bartek”)
Stosownie do zarządzenia Wydziału Spraw Kościelnych i Szkolnych Królewskiej Rejencji wydanego w Poznaniu 1 grudnia 1916 r. nr 578/16 II K 3, nazwisko brzmi Rapczewski.

Jarocin, 9 lutego 1917 r.
Urząd parafialny katolicki.
(-) X. Franciszek Podlewski



Katarzyna Rapczewska jest matką Powstańca Wielkopolskiego Franciszka Rapczewskiego, którego akt urodzenia znajduje się pod linkiem poniżej.

Obrazek

https://szukajwarchiwach.pl/53/1965/0/1 ... lRnAVLbRwA

Franciszek Rapczewski jest również wymieniony w aktach zespołu dot. Powstania Wielkopolskiego przechowywanych w Archiwum Państwowym Poznań,

„Powstanie Wielkopolskie w 1918-1919 w Środzie. Spis członków.” sygnatura 340

Zapisany jest jako członek dwukrotnie.

https://szukajwarchiwach.pl/53/884/0/6/ ... YBA3GioEiA

https://szukajwarchiwach.pl/53/884/0/6/ ... H0rQrJHRig

W akcie zgonu w USC Środa Wlkp. zapisano nazwisko tak jak w akcie urodzenia – Rapczewski.

Tabliczka identyfikująca grób Franciszka Rapczewskiego w Kwaterze Powstańców Wielkopolskich na cmentarzu w Środzie Wlkp., ma jednak inny zapis:

Obrazek


Stowarzyszenie Rodzin Powstańców Wielkopolskich w Środzie Wielkopolskiej, podjęło inicjatywę wymiany tabliczek na wszystkich grobach, ponieważ zawierają liczne błędy.

U Franciszka Rapczewskiego ma pozostać „Rabczewski”.

Komu brak kompetencji? – a może ja źle myślę?

Piąta ( 5 ) i siódma ( 7 ) kolumna wskazują …

http://www.sredzkiearchiwalia.pl/cmenta ... opolskich/

Ciekawe, pod jakim nazwiskiem zostało zapisane w USC sześcioro dzieci Franciszka Rapczewskiego.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sie 2020, 21:37 
Offline

Dołączył(a): 07 gru 2009, 20:56
Posty: 303
Witam,zauważyłam,że wśród powstańców wielkopolskich,wymieniony jest Kazimierz Głów,związany z Wągrowcem.Prawdopodobnie chodzi o mojego pradziadka,aczkolwiek przy wymienionym nie ma żadnych danych,więc mam wątpliwości.

_________________
pozdrawiam
Edyta

poszukuję:
Grams,Maciejewscy,Winkler,Thielmann,Cegielscy,Ciesiółka,Głów,Twardowscy,Kurczewscy,Nowak,Dziadoszek,Brząkała,Tomkowiak,Bejma,Drażdżyńscy,Dyament


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sie 2020, 21:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2006, 20:28
Posty: 769
Lokalizacja: Wolsztyn
Kazimierz Głów został spisany z dwóch opracowań : Purczyński Władysław, Społeczeństwo ziemi wągrowieckiej w dobie powstania wielkopolskiego i w walce o granicę wschodnią Rzeczypospolitej w latach 1918–1920, Wągrowiec 2009
Purczyński Władysław, Wągrowiec w dobie Powstania Wielkopolskiego 1918-1919, [Wągrowiec] 1998
są one związane właśnie z przebiegiem powstania na ziemi wągrowieckiej, nigdzie w nich nie było szczegółowych danych powstańca. Na podstawie tego, że chodzi o Wągrowiec z pewnością można uznać że jest to wspomniana osoba.

_________________
Pozdrawiam
Jacek Piętka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2020, 14:40 
Offline

Dołączył(a): 07 gru 2009, 20:56
Posty: 303
Jacku,tez myślę,że chodzi o tą samą osobę.Kazimierz był dekarzem.Kiedy wybuchła II wojna światowa i do Wągrowca wkroczyli Niemcy,był przez nich poszukiwany.Musiał się ukrywać,w akcie ur.zapisano uwagę,że zmarł w lasach tucholskich 3 grudnia 1939r.Urodził się 25 lutego 1888 w Wągrowcu przy ul.Poznańskiej.Jego żoną była Franciszka Twardowska.Rodzice Kazimierza to dekarz Michał Głów i Stanisława Behm.Co ciekawe Kazimierz był bliskim kuzynem Wiktora Głów.

_________________
pozdrawiam
Edyta

poszukuję:
Grams,Maciejewscy,Winkler,Thielmann,Cegielscy,Ciesiółka,Głów,Twardowscy,Kurczewscy,Nowak,Dziadoszek,Brząkała,Tomkowiak,Bejma,Drażdżyńscy,Dyament


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 sie 2020, 06:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Edyta
Przyślij, proszę skan aktu urodzenia Kazimierza Głów, to będzie można uzupełnić w Projekcie,
Adres: bazaindeks@gmail.com

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2020, 22:22 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 172
Lokalizacja: Września
Witam
Proszę o sprostowanie następującej pomyłki dotyczącej dwóch powstańców noszących to samo imię i nazwisko.
Na stronie Odznaczeni WKP do Kazimierza Krenza syna Antoniego ur. 1902-03-03 Chojnica, zm. 1990, który jest pochowany na Junikowie błędnie dołączono nekrolog dotyczący Kazimierza Krenza syna Augustyna ur. 26.01.1901 w Powidzu, zm. 13.12.1978 w Brighton. Ten sam błąd jest na stronie uczestników powstania (przy Kazimierzu Krenz zmarłym w Brighton podana jest data urodzenia Kazimierza Krenza s. Antoniego).

Obrazek

Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2020, 07:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Do Hani !
Dziękuję. Za kilka dni naniesiemy poprawki.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sie 2020, 18:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 370
W bazie uczestników Powstania Wielkopolskiego znajduje się informacja o Stanisławie Górnym:
Jednostka: Szpital Główny w Poznaniu
Status/stopień: kapitan, lekarz
Żródła:
Basiński Jan, Organizacja i znaczenie służby sanitarno-medycznej w przebiegu powstania wielkopolskiego i organizacja Wojska Wielkopolskiego 1918-1919, Koszalin 2010,
Tygodnik Urzędowy Naczelnej Rady Ludowej 1919, nr 1-10; "Tygodnik Urzędowy" 1919, nr 1-72

Na podstawie Spisu Oficerów Rezerwy http://zbrojownia.cbw.wp.mil.pl:8080/Co ... 6760_H.pdf (strona 82):
mjr Stanislaw Górny urodził się 23.09. 1886 r.

Obrazek

Z nekrologu Kurier Poznański 1935.07.07 nr 306 wynika
mjr Stanisław Górny zmarł 4.07.1935 r.

Edycja: Stanisław Górny urodził się w Murowanej Goślinie, jego rodzice to Józef i Łucja z domu Jezierska. Jego ojciec był również lekarzem, pochodził z Trzemeszna. [Źródło: Kartoteka miasta Poznania]

Pozostaje otwartym miejsce śmierci oraz pochówku Stanisława Górnego.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sie 2020, 19:46 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 816
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.

Stanisław Górny- nekrolog.

Dziennik Poznański nr 154, 7.VII.1935.
Obrazek

Wpis o zg/ pozycja 5- Dziennik Poznański nr 154, 7.VII.1935.
Obrazek

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2020, 09:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2438
Lokalizacja: Mnichowo
Dziękuję za informacje, które naniesiemy w Projekcie.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2020, 13:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, 22:11
Posty: 791
Lokalizacja: Poznań
W Orędowniku 1937.01.10 nr 7 znajduje się wspomnienie pośmiertne powstańca Zygmunta Wizy razem z fotografią. Problemem tylko będzie to , który to Zygmunt ;).

_________________
Magdalena Blumczynska
-----------------------------
Kessel,Hubert,Vietz RudalCiastowski, Lorkiewicz- Sarnowa,Szymanowo,Bojanowo,Rawicz
Czekalscy, Stacheccy - Dąbrówka Kościelna,Pobiedziska Poznań
Staniewscy - Dubin,Jutrosin, Kórnik,Poznań,Pobiedziska


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 981 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL