Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 10 gru 2019, 23:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lis 2019, 14:30 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Witam!
Otrzymałam z Archiwum we Włoclawku taki oto akt:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b608895ffb40934b
Niestety nie znam na tyle łaciny, żeby mieć pewność czy Świerczyńsko/a, w nim wspomniane, tyczy się nazwiska panieńskiego matki pana młodego, czy jego miejsca zamieszkania?
Jeżeli miejsca zamieszkania (co byłoby mi wielce na rękę :twisted: ), to czy ktoś ma pomysł, gdzie może znajdować się ta miejscowość. W Słowniku geograficznym KP nie znalazłam. Świerczyńsko w parafii Rozprza, które podaje google, przeszukałam. W aktach nie ma śladu po Bukowieckich.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Paulina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 14:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3739
Lokalizacja: Poznań
Witam,
Świerczyńska był pierwszą żoną Błażeja - wdowiec po Świerczyńskiej.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 14:56 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Moim zadaniem chodzi o pustkowie świerczyńskie. Wydaje mi się, że to może być parafia Szymanowice bo tam kojarzy mi się taka wieś Świerczynka lub podobnie.
Pozdrawiam Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 15:04 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Ponadto moja ciocia ma w drzewie Bukowieckich z Pyzdr I mówiła że szukała ich przodków w Czeszewie.
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 15:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 lip 2010, 21:03
Posty: 4050
Lokalizacja: Obra/Wolsztyn
de Deserto Swierczyńskie - z Pustkowia Świerczyńskie(go)

_________________
Pozdrawiam
Jurek


***********
Szanuję pracę i dorobek badawczy innych. Dlatego - zgodnie z Regulaminem Forum i prawem oraz aby nie naruszać praw autorskich i nie dokonywać kradzieży wartości intelektualnych - zamieszczam linki do źródeł informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 17:38 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Paulino,
W parafii Szymanowice w na geneteka.genealodzy.pl znajdują się zapisy z wsi Świerczonka.
W parafii Pyzdry zarejestrowano jeden akt urodzenia Reginy Bukowieckiej córki Jana i Marianny:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... =&to_date=

Może jest ich więcej tylko bez podanego nazwiska. Ale niestety nie ma żadnego Błażeja, który by pasował do powyższych danych.Może
rodzice Błażeja zgłaszali swoje dzieci raz w Pyzdrach raz w Szymanowicach, a jeszcze w pobliżu jest parafia Królików.
Pozdrawiam
Agnieszka


Ostatnio edytowano 25 lis 2019, 18:49 przez Iku2012, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 17:42 
Offline

Dołączył(a): 28 kwi 2012, 08:30
Posty: 124
Lokalizacja: Konin
Witam.
Ja mam Świerczyńskich z Konina, Kleczewa , Kazimierza Biskupiego oraz Russocice.
Pozdrawiam Adrian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 17:49 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Paulino,
W Pyzdrach jest akt małżeństwa córki Błażeja Bukowieckiego i Weroniki. Podano w nim, że Weronika zmarła w Białym Piątkowie! To w pobliżu Miłosławia.
http://www.basia.famula.pl/record/NTRfN ... mZfa2F0X2I
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 17:56 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
A inna córka urodziła się w parafii Szymanowice, wynika ze ślubu:
http://www.basia.famula.pl/record/NTRfN ... I4X2thdF9i
Jej ojciec był w tym czasie zamieszkały w Kazimierzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 18:01 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Paulino,
Domyślam się, że chciałabyś wiedzieć gdzie urodził się Błażej, to pewnie będzie trudne, bo jak widać Błażej wędrował sporo po bliższej i dalszej okolicy, być może jego rodzice również.
Powodzenia
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 18:40 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2011, 09:33
Posty: 155
Jerzy Drzymała napisał(a):
de Deserto Swierczyńskie - z Pustkowia Świerczyńskie(go)

Zapewne chodzi o Świerczynę w pobliżu Gizałek https://www.google.pl/maps/search/%C5%9Bwierczonka/@51.9249408,17.4983795,10z/data=!3m1!4b1
Był to rejon Puszczy Pyzdrskiej z osadnictwem olenderskim. Po olendrach pozostało pustkowie. I ta Świerczyna należała do parafii rzymsko-katolickiej w Szymanowicach
Na stroniehttp://www.gizalki.pl/153-historia.html podaje się, że Świerczyna (Holendry Świerczonka , Świerczonka) - w miejscowości w latach 1937-1938 staraniem mieszkańców okolicznych wsi pobudowana została świątynia katolicka.. Nie jest mi znany ten fakt, być może była tam jakaś kaplica ; ale parafią były Szymanowice.
Pozdrawiam
Ela
PS. Rzeczywiście jak zerknęłam dokładnie na googlemaps/ opis po lewej stronie/, to jest tam niewielki kościół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 19:04 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Dziękuję wszystkim! Tak, poszukuję aktów urodzenia Błażeja, badź Andrzeja (prawdopodobnie brata Błażeja) Bukowieckich. W tekach Dworzaczka jest bardzo klarownie przedstawiona linia Bukowieckich aż do XV wieku! Z herbarza Uruskiego wynika, że Błażej do tejże familii należał, ale brak mi chyba jednego pokolenia, żeby to wszystko połączyć. Będę musiała poprosić wlocławskie Archiwum, o wyżej wspomniany, akt urodzenia Reginy. Może tam się coś znajdzie.
Pozdrawiam! Paulina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 19:17 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Paulino,
Ja powinnam mieć zdjęcie tego aktu urodzenia. Sprawdzę później na moim PC. Podaj maila to wyślę jak znajdę.
Pozdrawiam
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 20:01 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
Paulino, wysłane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 21:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Na stronie P. Minakowskiego jest sześciu (6) Andrzejów i tylko jeden (1) Błażej.

Nazwisko „Bukowiecki”

Abraham (3), Adam (5), Adolf (2), Adolfina (1), Agnieszka (2), Aleksander (8), Aleksandra (2), Alina (1), Amalia (1), Amelia (1), Andrzej (6), Aniela (3), Anna (16), Antoni (2), Artur (2), August (3), Barbara (6), Błażej (1), Bogumiła (1), Bogusław (3), Bolesław (1), Bronisława (1),

Andrzeja Bukowieckiego żona, to Wiktoria Rudzińska

Poniżej Andrzeje ze strony wielcy.pl
Całkowicie zgodne

Andrzej Bukowiecki h. Drogosław (ID: dw.42423), ~1380– [ nie te lata ]
Andrzej Wacław Bukowiecki h. Drogosław (ID: dw.39201), ~1720–1766 (r.: Adam i Jadwiga Twardowska) × Wiktoria Marianna Mielęcka h. Ciołek (Aulok) [są rodzice i jest żona]
Andrzej Samuel Bukowiecki h. Drogosław (ID: 2.656.16), kapitan wojsko koronne 1734– (r.: Andrzej i Wiktoria Mielęcka) × Wiktoria Karolina Kurnatowska z Kurnatowic h. Łodzia [są rodzice i jest żona]
Andrzej Bukowiecki (ID: cz.I019886), ~1940– × Helena Maria hr. Kwilecka z Kwilcza h. Byliny (odm.) [nie te lata]
Andrzej Bukowiecki h. Drogosław (ID: zi.4.13.a6a1), 1954– (r.: Julian i Renata Elianowska) [nie te lata]
Andrzej Bukowiecki h. Drogosław (ID: zi.4.15.a2), 1955– (r.: Leon i Halina Lubowiecka) [nie te lata]

Jedyny Błażej Bukowiecki h. Drogosław (ID: le.377.1.3)
żona (ślub: około 1790): Weronika Bukowiecka 1770,
dzieci:
Tomasz Adam 1792
Antoni 1794

Proszę o podpowiedź, którego z Andrzejów wybrać do ścisłych poszukiwań, aby pomóc Paulinie?

Bardzo szkoda, że temat Buwieckich się rozdwoił, może Admini je scalą?

viewtopic.php?f=12&t=19796

Edycja: wstawiono kolorowe dopiski

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Ostatnio edytowano 25 lis 2019, 22:05 przez DankaW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2019, 21:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lut 2013, 22:28
Posty: 661
Lokalizacja: Wrocław
Hm, moi Bukowieccy przejściowo mieszkali w parafii Świerczyna (powiat leszczyński). Było to jednak w latach 20. i 30. XIX wieku, czyli trochę później.

_________________
Z rewerencjami
Piotr Lis

Burzyński i Kotecki (Kociałkowa Górka, Czerlejno)
Błażejewski (Krzywiń), Dubisz (Strzyżew, Bieżyń)
Baranowski (Jurkowo, Rąbiń), Bukowiecki (Jurkowo)
Szuleta (Wrząca i Racławice), Kurzawa (par. Goszcz i Giżyce)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2019, 10:52 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Wg Herbarza Bonieckiego:
Jan i Konstanty Bukowieccy h. Drogosław z Bukowca podpisali elekcyję Augusta II w województwie poznańskim. Tomasz i Antoni, synowie Błażeja, wnukowie Jana, dziedzica Bukowiec 1755, udowodnili pochodzenie swoje szlacheckie w Królestwie w 1844 roku.
Wg Uruskiego:
Jan Bukowiecki, mąż Marianny Szydłowskiej, właściciel dóbr Bukowice na Podlasiu, które zostały zakupione od Kosińskich w 1755 roku. Błażej, wnuk Jana i Marianny z Szydłowskich, syn Jana, miał synów Tomasza i Antoniego wylegitymowanych w Królestwie w 1844.
To są tropy, które ewidentnie wskazują, że Błażej spokrewniony jest z Bukowieckimi z Bukowca, ale (wg tek Dworzaczka):
Jan Bukowiecki (Ten, który podpisał elekcję Augusta, zm. 1716), ma dzieci:
Katarzynę
Adama Ludwika
Aleksandra Wacława
Chryzostoma Konstantego
Bogusława
Brat Jana, Adam Konstanty Bukowiecki, ma dzieci:
Annę
Jana Samuela (1718 - 1755)
Andrzeja (ur. 1716), męża Wiktorii Mielęckiej, z którą miał Adama Władysława (ur.1830), Jana Aleksandra (1731), Zygmunta Marcina (1738), Karola Konstantego (1736), Aleksandra Bogusława (1741).
Czyli brak tu dwóch Janów pod rząd, którzy mieliby być ojcem i dziadkiem Błażeja!
Błażej (ok. 1764 - 1832, Bielawy, woj. łódzkie), syn Jana i Marianny (wg powyższego aktu małżeństwa). Poprzedniego małżeństwa, ani aktu urodzenia nie znalazłam.
Dzieci z Weroniką: Tomasz (1792), Marianna (1794; ślub w Pyzdrach), Antoni (1794), Konstancja (1798; ślub w Pyzdrach). Z Cecylią: Salomea (1804).
Andrzej (ok. 1754 - 1847, Pyzdry), syn ?
Dzieci: Kacper (1790), Andrzej (1791), Walenty (1799), Barbara (1804), Marianna (1806), Agnieszka (1810), Józef (1813, Czeszewo k. Wrześni).
Potomkowie Andrzeja nie używają herbu Drogosław, w znalezionych przeze mnie aktach. Jednak znalazłam w jednym źródle, że jego prawnuk Stanisław Bukowiecki, pierwszy minister sprawiedliwości II RP, go używał. Możliwe, że było to użycie nieuprawnione, ale z tego co o nim przeczytałam, raczej nie był człowiekiem który z próżności powoływałby się na nieistniejące szlachectwo (socjalista!).
To wszystko co udało mi się odkryć.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za tak szerokie zainteresowanie sprawą, Paulina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2019, 11:38 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Piotrze,
Moi Miłosław Pyzdry Czeszewo, a ci z którymi próbuję ich połączyć z okolic Międzyrzecza.
Pozdrawiam, Paulina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2019, 12:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Myślę, że godnym uwagi i rzetelnym źródłem informacji o Bukowieckich jest również

Złota Księga Szlachty Polskiej Teodora Żychlińskiego tom VI s. 83-88

Oto co pisze autor o tej rodzinie.

Obrazek Obrazek Obrazek


Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2019, 13:14 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Czyli można też wykluczyć Jana Aleksandra urodzonego w 1731, gdyż zmarł bezpotomnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2019, 20:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Zaciekawił mnie wpis w parafii Czeszewo dot. ślubów w połowie XVIII w.

Gnõsũ Dnũm Wojciech Czarnecki
Gnõsam Dominam Julianna panna Zabłocka.

Dalej, w drugiej połowie XVIII w. są wpisane trzy śluby panien o nazwisku Bukowiecka.
Nie ma w tym nic dziwnego, ale też nie ma dopisków potwierdzających przynależność do stanu szlacheckiego,
czy też jak kto woli, potwierdzających pochodzenie szlacheckie.
Czeszewo, Miłosław i Pyzdry, to jeden fyrtel.
Szukam dalej.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2019, 22:48 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Błażej w akcie ślubu też jest tylko honestusem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2019, 11:48 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Może tu będzie jakaś istotna wskazówka nt. Andrzeja? Ktoś się podejmie tłumaczenia:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... ?cat=37947
Paulina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2019, 13:32 
Offline

Dołączył(a): 08 wrz 2012, 14:55
Posty: 279
Lokalizacja: Toruń
MarJa napisał(a):

Andrzej (ok. 1754 - 1847, Pyzdry), syn ?
Dzieci: Kacper (1790), Andrzej (1791), Walenty (1799), Barbara (1804), Marianna (1806), Agnieszka (1810), Józef (1813, Czeszewo k. Wrześni).


Paulino,
Józef syn Andrzeja urodził się w 1813 w Dłusku, parafia Pyzdry, nie w Czeszewie.

Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2019, 22:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
W Parafii Pyzdry od 1749r. do 1763r. rodzą się następujący Andrzeje:

Andrzej syn Walentego i Ewy w Dłusku
Wojciech Andrzej syn Macieja i Magdaleny Simowiczów w Pyzdrach
Andrzej syn Michała i Ewy Wąsików w Pyzdrach
Andrzej syn Macieja i Zofi Stróżów w Tarnowej
Andrzej syn Walentego i Ewy Komorników w Cieśli
Andrzej syn Franciszka i Jadwigi w Cieśli
Andrzej syn Franciszka i Barbary Mydelskich
Andrzej syn Macieja Zielentkiewicz i Ewy w Libobrowie
Andrzej syn Szczepana i Apoloni w Borzykowie
Andrzej syn Łukasz chałupnika i Marianny w Tarnowej
Andrzej syn Antoniego Miskiewicza i Doroty w Pyzdrach
Andrzej syn Jana Michałowiczów? i Elżbiety w Pyzdrach

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 09:12 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Któryś z nich urodził się w 1754/5?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 10:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1445
Lokalizacja: Poznań
Andrzej NN syn Franciszka i Agnieszki 1753
Andrzej Mędelski syn Franciszka i Barbary 1755
Andrzej Zielenkiewicz syn Macieja i Ewy 1756
Andrzej Łuczak syn Stefana i Apoloniii 1756
Andrzej Chałupnik syn Łukasza i Marianny 1756

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Kiedy człowiek osiąga dorosłość? Kiedy wie, że ma rację, ale daje sobie spokój z udowadnianiem na siłę ludziom, że są w błędzie.
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 19:09 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Nr 47
Wągrowiec, dnia 25 lutego 1881
Przed niżej podpisanym urzędnikiem stanu cywilnego stawił się dzisiaj, znany co do osoby proboszcz Maciej Bukowiecki, zamieszkały w Wągrowcu, i zgłosił, że jego ojciec szczególny [particulaire] Walenty Bukowiecki, lat 82 i 11 dni, zamieszkały w Wągrowcu, urodzony w Czeszewie pow. Września, wyznania katolickiego, ożeniony z Franciszką z domu Głogowska, syn właściciela gruntów i młyna Andrzeja Bukowieckiego i Wiktorii z Rudzinskich, oboje już zmarłych, zmarł w Wągrowcu, w swoim mieszkaniu, dnia 25 lutego 1881 roku o czwartej w nocy.
Odczytano, przyjęto i podpisano
(-) Maciej Bukowiecki proboszcz
Urzędnik stanu cywilnego
(-) Albert
Andrzej wydaje się dość zamożny, więc chyba nie urodził się bez nazwiska.
Ps. Dziękuję Andrzeju i Danko. Posprawdzałam basię i genetekę, ale to raczej żadna z wymienionych przez Was osób.
Jeszcze jedno połączenie między Andrzejem i Błażejem. Zarówno Andrzej jak i obaj synowie Błażeja byli właścicielami młynów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 19:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
MarJa napisał(a):
...ojciec szczególny [particulaire] ...

Ojciec - to ojciec, może być jeszcze ojczym.
Nie ma innego określenia na ten stosunek pokrewieństwa,
chyba że użyjemy języka młodzieży - stary.

Wyrazu Particulaire - brak w słowniku wymienionym poniżej.

Wg. Słownika Kościelnego Łacińsko - Polskiego autorstwa Ks. dr Alojzego Jougana

Particularitas
- szczegół, osobowość, bycie jestestwem szczególnym.
Particulariter - szczególnie osobliwie.

W którym miejscu jest użyte w akcie to słowo?

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 19:48 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Tłumaczył woj w dziale tłumaczeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 19:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Wyraz znalazłam, ale czy to particulaire i co to znaczy?

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 19:57 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Znalazłam na jakimś holenderskim forum, że to osoba niepełniąca żadnego stanowiska, utrzymująca się z własnych środków. O ile google dobrze przetłumaczył...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Oczywiście że nie, przetłumaczyłam z niemieckiego - odsyła do francuskiego.
Tam ...

Obrazek

Ja rozumiem użycie tego wyrazu, jako zwrot czy wypowiedź syna o ojcu - człowiek osobliwy.
Pasuje do użycia go przez kapłana w stosunku do ojca.
Na ogólny zapis i treść aktu w żaden sposób nie wpływa.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2019, 20:16 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Nie nie. Znalazłam holenderskie forum genealogiczne, gdzie toczy się dyskusja nt. slowa particulier i ją sobie przetłumaczyłam.
https://www.stamboomforum.nl/genealogie ... at_precies


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 08:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Jak na razie udało się ustalić w stu procentach, że Andrzej przed ślubem mieszkał już w Czeszewie i był młynarzem.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 08:41 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
A aktu ślubu nie ma? Może po żonie. Znalazłam ślub jej prawdopodobnej siostry:
Parafia katolicka Czeszewo (Września), wpis 3 / 1810
Georgius Fredericus Lach 100%
Theresia Sophia Rudzinska 100%
Chrzestną Wiktoria Rudzińska:
https://szukajwarchiwach.pl/53/3570/0/4 ... /#tabSkany
Może miejsce urodzenia/zamieszkania Teresy Zofii Lach Rudzińskiej, to też miejsce ślubu Andrzeja i Wiktorii?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 08:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Jakie Wiktoria miała siostry, tego nie wiem. To już bardzo szerokie poszukiwania, a wiele metrykaliów z XVIII w. zaginęło.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 09:03 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Myślałam, że może w akcie ślubu Teresy Zofii będzie jej miejsce zamieszkania, co będzie też prawdopodobym miejscem zamieszkania Wiktorii, a więc prawdopodobnym miejscem ślubu Andrzeja i Wiktorii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 12:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Paulino,
wiesz ile dzieci miał Walenty z Franciszką?

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 12:52 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Antoni (1824), Marianna (1826), Maciej (1829-1829), Konstanty (1829-1829), Józef (1839), Maciej (1832), Ludwik (1834), Florentyn (1836), Walenty (1839).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
To jednak mamy różnicę w liczbie dzieci, choć nie wiem czy wszystkie przeżyły dzieciństwo.
Jest więcej dzieci Walentego Bukowieckiego i Franciszki.
W 1839 r. rodzi się dziewczynka Walentyna, a nie chłopiec Walenty.

Obrazek

Co do Andrzeja i Wiktorii Bukowieckich, to na dziś wiem poniższe.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 14:07 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
O super! Mogłabym prosić o większe zdjęcie aktu małżeństwa Andrzeja i Wiktorii?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
MarJa napisał(a):
O super! Mogłabym prosić o większe zdjęcie aktu małżeństwa Andrzeja i Wiktorii?

Paulino.
Pomagam bezinteresownie Forumowiczom, ale nikomu nie wysyłam żadnych materiałów.
Mogłabym narobić sobie nie potrzebnych kłopotów.
Zwróć się do AAG.

Podpisuj Swoje posty, możesz na stałe ustawić w profilu użytkownika.
To regulaminowy obowiązek i miłe dla stron.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 16:12 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Nie skorzystam niestety z usług AAG, gdyż moim zdaniem stawka, którą życzy sobie za przesłanie skanów jest zbyt wysoka (300% normalnej stawki!!!). Wykorzystywanie społki zewnętrznej do rozporządzania archiwami, jakby nie było państwowymi, należącymi do obywateli, jest bezprawne.
Nadal dziękuję za zaintetesowanie sprawą,
Paulina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2019, 22:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3225
Nie musisz zlecać firmie zewnętrznej kwerendy. Możesz sama pojechać do AAG, a w Twoim przypadku warto.

Andrzej i Wiktoria z d. Rudzińska Bukowieccy mieli dwanaścioro (12) dzieci.
Odnoszę wrażenie, że Twoje informacje o tej rodzinie, pochodzą w większości z netu, bez potwierdzenia metrykaliami.

Skupiłabym się najpierw na metrykaliach Czeszewa i Pyzdr, oraz okolicznych parafii, poparłabym każdą osobę metryką,
a dopiero po potem szukałabym ewentualnych szlacheckich powiązań.
Wg mnie, należy najpierw sprawdzić ew. pokrewieństwo Błażeja i Andrzeja.
W parafii Pyzdry występują też inni "Panowie Bukowieccy"

Błażej może być zwykłą zbieżnością imienia i nazwiska.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2019, 08:20 
Offline

Dołączył(a): 04 mar 2015, 18:38
Posty: 101
Każda osoba, którą dodaję do swojego drzewa MUSI być potwierdzona aktami. Dlatego zwróciłam się o pomoc tutaj, bo nie mam możliwości pojechania do Gniezna, gdzie znajdują się interesujące mnie akty. Jeszcze nie spotkałam się (w przypadku mojej rodziny), żeby w jednej parafii znajdowały się osoby o tym samym nazwisku, nie będące ze sobą spokrewnione (pomijając Staszaków, gdyż to bardzo popularne nazwisko w Wlkp.), Trzeba tylko poszukać odpowiednio daleko.
Pozdrawiam, Paulina
Ps. Mylnie mnie Pani ocenia. Nie szukam szlacheckich powiązań. Szukam po prostu jak najstarszych dziejów mojej rodziny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL