Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 18 lis 2018, 09:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sty 2018, 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 mar 2011, 20:29
Posty: 9
Witam
Po kilku latach od rejestracji czas na pierwszy post :)
W trakcie tworzenia drzewa mojej rodziny napotkałem kilka nieścisłości a więc
Wg. Ustaleń Laurentius Patan ur ok 1833 był synem Joannes'a Patan (ur ok 1800)
i Praxedy Lamcha (ok 1806) ale według aktu ślubu z PP matką Wawrzyna jest Franciszka Drózd ?
Prawdopodobnie Jan po śmierci Praksedy ? ożenił się z Franciszką ?
Co do tego niestety pewności nie mam . Czy jest możliwe że w akcie ślubu wpisano macochę
Wawrzyna ? Chyba że jest inaczej

Obrazek
Obrazek
Akt Urodzenia Wawrzyna
http://www.basia.famula.pl/record/NTNfM ... DZfa2F0X2E

Pozdrawiam Dawid .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 21:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Ależ oczywiście, że jest możliwe, powyższy przykład dowodzi tego dobitnie.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3296
Lokalizacja: Poznań
W akcie zgonu mojego pradziadka, a zmarł w 1931 roku, też wpisano macochę, a nie matkę.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 23:26 
Offline

Dołączył(a): 22 mar 2014, 19:16
Posty: 184
Lokalizacja: Puszczykowo
Pozwolę się podpiąć pod ten wątek, bo być może taki „zwyczaj” to rozwiązanie męczącej mnie zagadki dotyczącej mojego 2×pradziadka i jego rodziców. Pisałem już kiedyś o tym na tym forum. W akcie ślubu moich prapradziadków (a przynajmniej dokumencie który za taki uważam) jako rodzice wpisani są Jakub i Rozalia. W tym roku dotarłem do prawdopodobnego aktu urodzenia prapradziadka i owszem ojcem jest Jakub, ale matką… Agnieszka. Jeśli jednak wpisywanie macochy w akcie ślubu (czy też zgonu) to nic dziwnego, to może i w tym przypadku tak było, bo znalazłem też kilkoro dzieci Jakuba i Rozalii urodzonych później niż mój prapradziadek. Nie znalazłem jednak jak dotąd aktu zgonu Agnieszki…

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

Poszukuję: Bartczak (Mchy, Sebastianowo, Nowe Miasto), Pietruszyński (Dąbrowa, Skórzewo), Filipiak (Śmiełów, Międzychód), Pawlak (Sierniki), Stachowiak (Kotusz, Karśnice, Wąbiewo), Dolata (Parzęczewo), Taciak (Sierniki), Nyczak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2018, 07:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3296
Lokalizacja: Poznań
Pomyłki imion w księgach są częste. W akcie ślubu moich przodków wpisano, że panna miała na imię Katarzyna, a rodziła dzieci jako Marianna. Niedawno otrzymałem jej akt urodzenie i okazało się, że Katarzyna to jej matka. W akcie chrztu mojego prapradziadka zamieniono imiona ojca i syna, z jego matki Barbary zrobiono Bronisławę.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2018, 08:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Toż nawet w MOIM WŁASNYM akcie chrztu (II połowa XX wieku) wpisano drugie imię mojego taty, którego nigdy oficjalnie nie używa, a pominięto pierwsze. Potem genealodzy zadają pytania typu - czy mogły być w jednej wsi dwie pary małżeńskie o zbliżonych personaliach, czy mamy do czynienia stale z tą samą.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lut 2018, 08:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2009, 18:32
Posty: 700
Lokalizacja: Nowy Tomyśl\Łagwy
W tym wątku nazwisko Lamcha
viewtopic.php?f=3&t=3729&p=33596&hilit=LAMCHA#p33596
Wawrzyniec miał przyrodnią siostrę Cecylię(nieślubną córkę matki)ur.około 1827

W drzewie mojego męża również zdarzyło się,że w akcie ślubu wpisano macochę(matka nie żyła od lat)

_________________
Aga
Dyderski,Pierzyński-Opalenica,Grodzisk
Drzymała,Koza-Grodzisk,Bukowiec
Piotrowski-Granowo
Dota,Dotka-Modrze,Buk,Słupia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lut 2018, 09:07 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
U mnie jest bardzo podobnie.
W rodzinnym przekazanie istniało przekonanie, że mój 2xpradziadek był nieślubnym dzieckiem Marianny Jakubowicz. Tak było odnotowane w akcie zgonu w roku 1929 w parafii grodziskiej. Potwierdzał to akt małżeństwa z Marianną Śledź, gdzie jako matkę Wojciech wskazuje Marianne Jakubowicz (wpis nr 3/1883).
http://szukajwarchiwach.pl/53/1857/0/3/ ... /#tabSkany
W spisach dusz Grąblewa, Wojciech mieszkał ze swoja matką Marianną. Niemałym zaskoczeniem było odnalezienie aktu urodzenia Wojciecha w parafii opalenickiej, gdzie faktem jest, że Wojciech był dzieckiem nieślubnym, natomiast jako matka wpisana jest Antonina Jakubowicz (wpis nr 46/1859).
http://szukajwarchiwach.pl/53/3427/0/6/ ... /#tabSkany
Antonina była starszą o trzy lata siostrą Marianny. Co ciekawe, Antonina zmarła samotnie rok po śmierci Marianny w pod grodziskich Kobylnikach, kiedy jej rodzina mieszkała we wsi Grąblewo.
I która z sióstr jest biologiczną matką Wojciecha? Na to pytanie trudno mi dziś odpowiedzieć.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL