Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 21 lut 2018, 10:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2018, 10:05 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Prowadzę kwerendę genealogiczną mojej rodziny. Moja rodzina pochodzi z Ciechocinka (3 pokolenia: prawie cały XIX wiek). Doszedłem niedawno do kolejnego przodka: JÓZEFA LUBOWIECKIEGO. Poszukuję ciągle chociaż imienia jego ojca. Z aktu ślubu i aktu urodzenia jego syna wynika, że:
1. urodzony w Wąsowie/Wąsewie
2. urodzony 1808/1813 (rozbieżność między tymi 2 aktami)
3. syn Marianny Kowalewskiej już zmarłej, czyli musiała umrzeć przed rokiem 1837 (wtedy brał ślub)
4. według aktu zgonu rok urodzenia to 1798. Ale nie brałbym tego na serio, gdyż zgłaszali mężczyźni w wieku 31-36 lat i ocenili wiek zmarłego Józefa na 96 lat.
5. czasami ksiądz spisujący akt, zapisywał nazwisko jako Lubowicki. (2 przypadki)

Wąsowo odnalazłem tylko jedno, to koło Nowego Tomyśla/Konarzewa. Co do nazwy miejscowości bardziej zbliżałbym się do "Wąsewo" koło Piotrkowa Kujawskiego/Radziejowa. Zwłaszcza że w tym okresie i w tym miejscu zamieszkiwała tylko jedna rodzina Lubowieckich, szlachecka. Losy tej rodziny są mi znane: Felicjan/Feliks + Agnieszka Skrzypińska i ich 5 dzieci. Podejrzewam, że byli urodzeni przed 1770 r. Często zmieniali miejsce zamieszkania: 1788 r. Piaski w Księstwie Poznańskim (miejsce ur. ich syna) - 1797 r.Pieranie na Kujawach (ur. 1 córki) - 1805-1807 Wąsewo (ur. 2 dzieci). Dwie córki później zamieszkały z mężami niedaleko w Sompolnie. Żona Agnieszka zmarła niedaleko w Kaczewie k/Piotrkowa Kuj.
Dowiedziałem się, że Felicjan Lubowiecki (nie wiem czy można łączyć obu Felicjanów) był posesorem folwarku Konarzewo koło Poznania. Zmarł tamże w 1814 r. (LM Chełmce).
Niedaleko Konarzewa jest Stęszew, gdzie mogła urodzić się Marianna Kowalewska. Połączyłem też Stęszew z Pępowo tj. miejsce ur. z miejscem śmierci.
Podejrzewam, że Józef Lubowiecki był nieślubnym synem Felicjana i Marianny. W parafii Piotrków Kujawski, do której należało Wąsewo, nie odnalazłem żadnego aktu ur. Józefa Lubowieckiego. Ostatni akt ur. to Ignacy syn Felicjana i Agnieszki z 1807 r.

Proszę zatem, jeśli ktoś przypadkiem natrafił lub znał losy ww. osób tj. Felicjana, Józefa, Marianny byłbym wdzięczny. W niedługim czasie podam także skąd była Agnieszka Skrzypińska.
Proszę też o wyjaśnienie, co znaczy "LM Chełmce"?????? W odniesieniu do Felicjana jw. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Dziękuję
Michał Lubowiecki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, 11:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 219
LM Chełmce = Liber Mortuorum (Ksiega Zmarłych) Chełmce.

Chełmce – wieś w Polsce położona w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie inowrocławskim, w gminie Kruszwica. Miejscowość jest siedzibą parafii rzymskokatolickiej pw. św. Katarzyny. W bliskiej odległości jest miejscowość Wąsewo.


Pozdrawiam,
Grzegorz.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2018, 17:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Parafia Chełmce pow. inowrocławski
Akt zgonu Felicjana Lubowieckiego
05-12-1814 w Konarzewo
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=737253

Pozdrawiam
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 10:58 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Pani Alino,
Dziękuję za tłumaczenie z łaciny. Łacina nie jest moją mocną stroną.
Ponieważ poszukuję głównie aktów w Archiwach i nie posiadam konta na familysearch, chciałbym dowiedzieć się, czy w tym akcie zgonu Felicjana Lubowieckiego jest podane jego miejsce urodzenia? Ewentualnie rodzice???
Może jakieś ciekawostki są zamieszczone?
Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 13:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Panie Michale.
Niestety ja też nie znam łaciny,ale z tego co widzę w akcie nie ma podanych rodziców Felicjana jak i jego wieku.
Jest wzmianka posesor folwarku zwany Konarzewo.
Akt ściągnęłam i mogę Panu wysłać,jeżeli poda mi Pan adres e-mail.

Na Family Search warto się zarejestrować(bezpłatnie)-ten obowiązek jest chyba od miesiąca,wcześniej można było przeglądać akta bez logowania się na stronie.

Pozdrawiam
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 13:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 219
Teki Dworzaczka:

@tablica: Lubowieccy 7
Marcin, dzierżawca folwarku plebańskiego w Ostrzeszowie, i Marianna z Komornickich, rodzice Teresy Jadwigi, ochrzcz. 17 X 1684 r. (LB Ostrzeszów). Jadwiga przez r. 1687 poszła za Marcina Głoskowskiego. Marcin, w 1712 r. mąż Konstancji Krzyckiej, córki Kazimierza i Anny z Radojewskich (I. Kon. 73 k. 160). Jan, nie żyjący już 1719 r., mąż Elżbiety Głembockiej, która była 2-o v. za Jakubem Czarlińskim, 3-o v. za Walentym Jastrzębskim i wtedy także już nie żyła (P. 1171 k. 106v). Teresa umarła 18 VIII 1731 r. (LM Pobiedziska). Panna Teresa z Młodaska, chrzestna 16 VII 1733 r. (LB Bytyń). Barbara, żona Tomasza Węgierskiego, nie żyła już 1752 r. Agnieszka z Lubowic i jej mąż Michał Ciszewski, oboje już nie żyli 1789 r. Felicjan, posesor folwarku Konarzewo, umarł tamże 5 XII 1814 r. (LM Chełmce). Panna Tekla, licząca lat 14, zaślubiła w Inowrocławiu 27 XI 1817 r. Kaspra Dembińskiego z parafii piotrkowskiej. Józefa, żona ur. Wojciecha Lamberta z Kalisza, chrzestna 19 IX 1817 r. (LB Ostrów) Franciszek (de gente nob.), urzędowy tłumacz sądowy w Poznaniu, i Anna Szarafinka (?), rodzice Anny Marianny, ur. w Poznaniu na Chwaliszewie 11 VII 1876 r. (LB Sw. Małgorzata, Poan.).

Zapiski dr Dworzaczka:

Obrazek

Pozdrawiam,
Grzegorz.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2018, 19:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 219
Jeszcze jedna uwaga:
Dzieci Felicjana Lubowieckiego i Agnieszki de Skrzypieńskiej rodziły się w Piaskach w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie inowrocławskim, w gminie Kruszwica a nie w Piaskach w województwie wielkopolskim.

Parafia Piaski k. Inowrocławia:

Obrazek

Pozdrawiam,
Grzegorz.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2018, 14:54 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Piaski woj. wielkopolskie - to jest dobry trop wg mnie, ponieważ:

syn Felicjana i Agnieszki: Walenty (notabene brał ślub w Piotrkowie Kujawskim) urodził się - cytuję z aktu ślubu - "w wsi Piaskach w Księstwie Poznańskim". Wg mnie to pierwsze dziecko.
Dzieci, które ustaliłem:
ur. 1788 Walenty - Piaski jw.
1797 Nepomucena (ur. Pieranie, ale parafia mogła być w Piaskach)
1801 Marianna (ur. Piaski - jakie jeszcze wiem, ale raczej te na Kujawach, jestem w trakcie tłumaczenia z ros.)
1805 Barbara (Wąsewo)
1807 Ignacy (Wąsewo)
........... i tu być może??? będzie Józef (1808/1813), oczywiście tylko z ojca Felicjana???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2018, 20:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 219
Piaski w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie inowrocławskim, w gminie Kruszwica to jak najbardziej teren Wielkiego Księstwa Poznańskiego.

http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/applet?mimetype=image%2Fx.djvu&sec=false&handler=djvu_html5&content_url=%2FContent%2F137131%2Fatlas+ziem.djvu&p=42

To jest właśnie akt chrztu Nepomuceny Lubowieckiej z 1797 roku z parafii Piaski inowrocławskie !

Obrazek

Historia dworu w Piaskach jest tutaj:
http://www.polskiezabytki.pl/m/obiekt/8980/Piaski/
Tam też jest o Lubowieckich.

Radziłbym zapomnieć o Konarzewie, Nowym Tomyślu i Piaskach w wielkopolsce.

Pozdrawiam,
Grzegorz.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2018, 20:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 219
To jest akt chrztu Marianny Brygidy Lubowieckiej z 1801r. (źródło tak jak Nepomuceny - FamilySearch) z parafii Piaski inowrocławskie:
Nic tu nie trzeba tłumaczyć z języka rosyjskiego:

Obrazek

Pozdrawiam,
Grzegorz.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2018, 21:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Dzieci Felicjana Lubiewieckiego i Agnieszki Skrzypińskiej urodzone w Piaskach(Wielkie Księstwo Poznańskie)-sprawdziłam lata 1775-1810

1. 07-10-1783 Piaski Franciszek lub Franciszka—chrzestny-Mathias Lubowiecki
2. 04-07-1785 Piaski Procophum(Prokop) Piotr
3. 06-12-1786 Piaski Adam
4. 14-02-1788 Piaski Walenty
5. 20-03-1789 Piaski Kunegunda
6. 28-10-1791 Piaski Urszula
7. 26-07-1792 Piaski Estera Anna
8. 22-09-1793 Piaski Faustyna Tekla
9. 30-12-1874 Piaski Teofila Wiktoria--chrzest 18-01-1795
10. 11-05-1797 Piaski Nepomucena Magdalena
11. 25-05-1799 Piaski Filip- chrzest 11-07-1799
12. 15-11-1801 Piaski Marianna Bregida-chrzestny Piotr Lubowiecki(brat)-syn Felicjana
U pozostałych dzieci-daty chrztu
(mam skany tych aktów i mogę przesłać )

W aktach ślubu zdarzają się błędne informacje,czego przykładem może być
Akt ślubu 5/1846 parafia Sadlno
Franciszek Zawadzki
Magdalena Lubowicka
Obrazek

Z aktu
Magdalena Lubowiecka c Felicjana i Agnieszki Skrzypińskich -rodzice zmarli w Sosnowce ( faktycznie Felicjan zmarł w Konarzewie/Chełmce a Agnieszka w Kaczewie)-urodzona w Wąsewie??(Piaski)-lat 30???(ur w 1797r) wg aktu ślubu urodzona ok.1816 (ojciec zmarł w 1814) . Świadkiem jest Gaspar Dębiński lat 55(szwagier) z Sosnowki.

W akcie jest wiele informacji ,które nie zgadzają się ze stanem faktycznym

Może podobnie jest z miejscem urodzenia Józefa?

Pozdrawiam
Alina


Ostatnio edytowano 22 sty 2018, 22:44 przez apel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2018, 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 219
apel napisał(a):
12. 15-11-1801 Piaski Marianna Bregida-chrzestny Piotr Lubowiecki(brat)-syn Felicjana

Marianna dwojga imion urodziła się 30 września 1801 roku, chrzest był w listopadzie.
No i wiemy że nie trzeba szukać w Piaskach koło Gostynia w Wielkopolsce.

Pozdrawiam,
Grzegorz.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2018, 22:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Mój błąd przy przepisywaniu dat urodzenia(Marianna)
Podobnie jest u Teofilii Wiktorii Lubowickiej-podałam datę chrztu(18-01-1875) a urodziła się 30-12-1874 w Piaskach

Pozdrawiam
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2018, 10:13 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Dziękuję za obszerne dane o dzieciach. Przeglądając kiedyś wykazy zbiorcze w innych archiwach natknąłem się i mam pytanie, oczywiście jeśli jest to potwierdzone:
1. Zlokalizowałem kiedyś Mateusza Lubowieckiego+Annę Bielską (Bielecką) rodziców Wawrzyńca (Wawrzyniec ur. 1788 w Kościelnej Wsi notabene koło Piasków/Wąsewa; zm. 1839 Głusk na Mazowszu) - czy to jest ten sam Mateusz jak w poprzednich postach?
więcej o Wawrzyńcu: http://napoleon.nazwa.pl/napoleon2014/f ... 60&start=0

2. A wiadomo, gdzie Felicjan Lubowiecki i Agnieszka Skrzypińska brali ślub?

Ponadto dodam, co też natrafiłem:
W aktach zgonu Nepomuceny Karska zd. Lubowiecka (ur. 1797 zm. 1883 Sompolno) oraz Marianny Roman zd. Lubowiecka (ur. 1801 zm. 1881 Sompolno) zapisane jest że to córki Feliksa i Agnieszki Lubowieckich.

Pozdrawiam
Michał


Ostatnio edytowano 23 sty 2018, 12:47 przez Mikel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2018, 10:16 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Na początku kojarzyłem Piaski w Wielkopolsce, z tego względu, że wcześniej natknąłem się na Karola Lubowieckiego również hr. Szreniawa ur. w Szymanowicach, a później to że Felicjan był posesorem Konarzewa.
Teraz wiem że to był mylny trop.

Nie potwierdziłem tego, ale nie wiem czy może mieć znaczenie:
ślub Piotra Lubowieckiego z Katarzyną Zduńczyk 1756 r. Grabowo na Podlasiu.
Ich dzieci: Mateusz (1760), Adrian Mateusz (1756) - obaj urodzeni w Grabowie na Podlasiu
Notabene [czy ten sam, nie wiem] Piotr Lubowiecki zmarł w Wilkowiczkach k. Grabkowa na Kujawach (1808).

Proszę o zdanie.


Ostatnio edytowano 23 sty 2018, 12:26 przez Mikel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2018, 19:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Nie znalazłam aktu ślubu Felicjana i Agnieszki.
Natomiast znalazłam

Akt śl 1796 parafia Zgłowiączka
Maciej Lubowicki i Marianna Madalińska
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... =&to_date=

syn Macieja (Mateusza)i Marianny

Akt śl 3/1836 Bytoń
Jan Lubowiecki syn Mateusza i Marianna Madalińska
Barbara Proszkowska córka Feliksa i Stanislawy Skrzyńskiej
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... e=&to_date
z aktu ślubu(mam skan)
Jan Lubowiecki lat 36 urodzony w Lubrańcu s Mateusz i Marianny Madalińskiej ,zamieszkały w Brylewie. Świadkami są. Adam Lubowiecki lat 45 obywatel z Sosnowic kuzyn pana młodego oraz Kacper Dębiński urzędnik Skarbu Konsumpcji w Piotrkowie i tam zamieszkały –lat 40-nie jest krewnym obojga zaślubionych.

Jan Lubowiecki syn Macieja(Mateusza) i
Adam Lubowiecki syn Felicjana i Agnieszki Skrzypińskiej—są kuzynami, to można domniemywać, że
Maciej(Mateusz) i Felicjan są braćmi

A tutaj ślub Adama
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=

Akt śl 14/1838 Nowe gm. Krośniewice
Adam Lubowiecki
Ludwika Rzeszotarska zd Bielicka

Adam Lubowiecki lat 48-wdowiec-zamieszkały we wsi Sosnowice w obwodzie kujawskim.Świadkowie Kacper Dębiński szwagier pana młodego lat 49,urzędnik skarbowy w Piotrkowie Kujawskim

Karski
Elżbieta Karska-skan 19
Ur 08-07-1835 w Rogalinie
https://www.genealogiawarchiwach.pl/#qu ... uery.query


Zofia Karska-skan 15
Ur 17-07-1837 w Rogalinie
https://www.genealogiawarchiwach.pl/#qu ... uery.query
Pozdrawiam
Alina


Ostatnio edytowano 24 sty 2018, 14:39 przez apel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2018, 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Dzieci Felicjana i Agnieszki
Oprócz 14 dzieci ,które już wymieniliśmy jest jeszcze
Lubowiecka Magdalena ,która wzięła ślub

Akt ślubu 5/1846 parafia Sadlno
Franciszek Zawadzki
Magdalena Lubowicka
Akt ślubu zamieszczony w poprzednim poście. Początkowo myślałam, że to akt Nepomuceny Magdaleny, ale jeśli Nepomucena wyszła za mąż za Dionizego Karskiego i zmarła jako Karska,to akt dotyczy innej osoby.

Pozdrawiam
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2018, 23:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
2 ślub Józefa Lubowieckiego

Akt śl 4/1874 Raciążek
Józef Lubowiecki
Barbara Jaworska
https://www.genealogiawarchiwach.pl/#qu ... uery.query
Skan 29

Z aktu ślubu (jezyk rosyjski)
Ślub 9/23-01-1874 w Ciechocinku Nowym
Jozef Lubowiecki –wdowiec,lat 65,którego żona Domicella zmarła 27.08/08.09.1873r.-urodzony w Wąsewie-syn Marianny wyrobnicy(robotnicy dniówkowej)pochodzącej z Ciechocinka Starego

Lubowiecki w skorowidzu ksiąg meldunkowych gminy Raciążek z lat 1886-1918

Józef Lubowiecki i Barbara-zamieszkiwali w Ciechocinku Starym
http://meldunkowe.genealodzy.pl/skan.ph ... k=0061.jpg

http://meldunkowe.genealodzy.pl/skan.ph ... k=0060.jpg

Niestety samych ksiąg dla Ciechocinka Starego nie ma

Może trzeba poszukiwać aktu urodzenia Józefa Lubowieckiego (Kowalewskiego) w Ciechocinku-parafia Raciążek
Tam mieszkał i stamtąd pochodziła jego matka.

___________________
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2018, 12:13 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Pani Alino,
W Ciechocinku mieszkał - prawie cały XIX wiek - nie tylko Józef Lubowiecki, ale także moi bezpośredni przodkowie Franciszek (syn) i Wincenty (wnuk, a mój prapradziadek). Żony Józefa:
I żona: Domicela Kotwicka 1819-1873 zamieszkała w Ciechocinku, świadkowie Józef Dembiński (50) organista z Raciążka i Franciszek Kaziewski (32) z Raciążka - jakiś urzędnik miejski, ale nie rozszyfrowałem, jakie stanowisko.
II żona: Barbara Jaworska zd. Bonowicz 1824-1890 (rok ur. przybliżony)
III żona: Franciszka Krzemińska zd. Jaworska 1828-1911 (rok ur. przybliżony)
O 2 i 3 żonie dowiedziałem się od bardzo dalekiej rodziny.

Ostatnio zobaczyłem, że w Radziejowie zmarła Maryanna Kowalewski (akt 63/1827), a że musiała umrzeć jeszcze przed 1837 r. tj. ślub Józefa i Domiceli, to muszę to sprawdzić, chyba że już Pani to zweryfikowała.
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=

Tak więc: chronologicznie wiek Józefa to:
1837 - I ślub - 24 lata (1813)
1839 - ur. syna - 26 lat (1813) (wszystkich aktów dzieci nie mam)
1852 - ur. córki - 44 lata (1808)
1874 - II ślub - 65 lat (1807/1808)
1894 - śmierć - 96 lat (1798)

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2018, 12:24 
Offline

Dołączył(a): 16 sty 2018, 13:46
Posty: 13
Z zamieszczonych spisów mieszkańców Ciechocinka jw. wyczytałem właśnie moją rodzinę tj. Franciszka i Agnieszkę Lubowieckich z dziećmi oraz Wincentego i Elżbietę (Paulinę) Lubowieckich z dziećmi - reszta dzieci rodziła się już w Ząbkowicach (Dąbrowa Górn.)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2018, 13:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Nie wiem czy i jakie lata z Radziejowa są na stronie
https://www.genealogiawarchiwach.pl/
Dzisiaj tego nie sprawdzę,bo jest komunikat.

„Jesteśmy w trakcie migracji danych na nowy serwer.
Przepraszamy za utrudnienia.”

Jest też akt zg 20/1889 Raciążek-Barbara Lubowicka
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... =&to_date=
Niestety na stronie
https://www.genealogiawarchiwach.pl/
w parafii Raciązek przy skanowaniu pominięto akt zg 19-22.
______________
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2018, 20:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk
Józef Lubowiecki
Rok urodzenia Józefa Lubowieckiego na podstawie dokumentów
1837 - I ślub - 24 lata (1813)-Zapis ur w Wąsewo- rodzice-matka-Marianna Kowalewska
1839 – ur.Franciszek - 26 lat (1813)
1847-zg Jana -37 lat (1810)
1849-zg Ignacego -40 lat (1809)
1852 - ur. Franciszka -44 lata (1808)
1855-ur Ludwika- -48 lat (1807)
1857-zg Ludwika -50 lat (1807)
1859-ur Antoniego -50 lat (1809)
1865- zg Ludwiki -58 lat (1807)
1871- zg Franciszki –65 lat (1806)
1874 - II ślub - 65 lat (1809)-zapis –ur w Wąsewo-rodzice-matka Marianna
1890-III ślub - 87 lat ( 1803)-zapis –ur w Wąsewie-rodzice-rodzice nieznani
1894 - śmierć - 96 lat (1798)

W roku 1837 Józef nosi nazwisko Lubowiecki,ale czy urodził się jako Lubowiecki(pisze Pan,że nie odnalazł w tych latach aktu urodzenia, może w Wąsewie wychowywal się i podawał je jako miejsce urodzenia)

Może urodził się jako Józef Kowalewski i
1. został uznany przez Lubowieckiego jako jego syn-powinien istnieć dokument uznania(adnotacja na akcie urodzenia?)lub
2. został przysposobiony przez rodzinę Lubowieckich ,tak jak
W parafii Piotrków Kujawski w roku 1847 znalazłam akt przysposobienia sieroty Aleksandra Marcina Wróblewskiego lat 26 przez Annę Rakowską zd Lubowiecką(bezdzietną wdowę,lat 54),która nadała mu swoje panieńskie nazwisko –Lubowiecki (akt ur 42/1847)
https://www.genealogiawarchiwach.pl/#qu ... uery.query
skan 8 i 9.

Tutaj trochę o adopcji.
B. Adopcja w Polsce w XIX wieku (fragment omówienia przepisów)
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... ght=#39098

http://www.genpol.com/module-subjects-v ... id-24.html

https://genealodzy.pl/PNphpBB2-printvie ... rt-0.phtml

_______________
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL