Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 19 lis 2017, 05:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2017, 17:34 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2009, 19:28
Posty: 258
Do Marleny:
Bardzo, bardzo dziękuję za bezcenne dla mnie informacje o rodzinie Leszcz.
Czy daty *1771 #17.12.1851 dotyczą Bartłomieja czy Apolonii?
Magdalena Leszcz i Stefan Smaruj to moi prapradziadkowie. Czy jest gdzieś w dokumentach wpis czyim synem był Stefan Smaruj ?
Dot. Wojciecha Dembowskiego - czy chodzi o męża Marianny Ulandowskiej? Jeżeli tak, to mam trochę informacji.
Pozdrawiam
Marian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, 19:22 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Panie Marianie.
Daty *1771 #17.12.1851 dotyczą Apolonii.
Mam jeszcze datę śmierci Tomasza syna Apolonii i Bartłomieja #18.05.1857.


Jeśli chodzi o Stefana Smaruja był synem Michała Smaruja i Marianny Gramse.
Moja 3x prababcia MArianna Smaruj *ok.1810 #15.12.1883 była siostrą Stefana,Andrzeja,Tomasza,Apolonii,Marty.,Magdaleny i Józefa.

Potrzebuję informacji o Wojciechu Dembowskim synu Wawrzyńca i Marianny *8.04.1872 Zalesie ,gdzie mieszkał i czy miał żonę.
Marlena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, 21:30 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2009, 19:28
Posty: 258
Witam pani Marleno,
Bardzo dziękuję za nowe 'rewelacje'. Ja niestety nie mogę pomóc ws. Wojciecha Dembowskiego. Nie znalazłem niczego w notatkach.
Natomiast odnośnie Jakuba Dembowskiego Eichstaedt. Żona Anna Zielińska, córka Piotra Zielińskiego i Krystyny? Anna (Eichstaedt) zmarła 1870 w Lubcz Olędry. Podano wiek 95 lat.
Michał Eichstaedt s. Jakuba i Anny - I żona Anna Kletke (Kletka) c. Jana Kletke i Rozalii Kabacinskiej – zmarła Lubcz Kolonia w 1850 r. w wieku 25 lat., II żona Anna Nowicka a. Neumann.
Pozdrawiam
Marian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, 22:36 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Serdecznie dziękuję Panu za cenne i nieznane mi informacje !
Miło mi to słyszeć bo mieszałam kiedyś w Zalesiu i wiem gdzie są Olendry Łubeckie ,który to dom.
Wiem że Marianna Dembowska żona Pawła Smaruja tam się urodziła,była córką Józefa i Antoniny Posłusznej .
Pozdrawiam .

Do Danki .
Może ty wiesz coś o Wojciechu chyba mieszkał w Żninie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, 12:59 
Offline

Dołączył(a): 31 paź 2008, 13:00
Posty: 31
Witam

Niestety o Wojciechu s. Wawrzyńca nie mam żadnych informacji. Bardzo dziękuję za garść informacji o rodzinie Leszcz. Okazało się, że
miałam błędnie zapisanych rodziców Magdaleny - zamiast Bartłomieja wpisałam Tomasza.
Wielkie dzięki również dla p. Mariana - jest pan nieocenionym źródłem informacji.

Do Beaty

Witam kolejną Kuzynkę. Moja prababcia Krystyna była siostrą Twojej prababci Marianny. Niedawno odnalazłam wpis o ślubie
Praksedy Smaruj c. Antoniego i Magdaleny Paluch i Tomasza Bauzy s. Melchiora i Katarzyny Siadak. Wszystko wskazuje na to, że to
kolejna siostra. Czy wiesz może coś więcej na ten temat?

Pozdrawiam, Danka.

_________________
dankastachowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 10:53 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2012, 18:48
Posty: 11
Witam!
Do Marleny
Bardzo dziękuję za przekazane informacje o rodzinie, które pozwalają zweryfikować i uzupełnić posiadane. Zapytam o kilka rzeczy, może będziesz mogła mi odpowiedzieć.
Czy Franciszek Ksawery Dębowski alias Eichstaedt zmarł 9.12.1934 r.? Czy żoną Franciszka była Leokadia Grajek? Czy wiadomo coś o związku rodzinnym Leokadii z Janem Grajkiem z Cotonia, „bohaterem” poniższego artykułu z Pałuczanina z 28.01.1930 r.:
http://kpbc.umk.pl/dlibra/plain-content?id=42124

Ile dzieci miał Franciszek? Czy Stanisław zmarły w 04.1936 r. w wieku 21 lat był jego synem? Przepraszam za tę lawinę pytań, ale wydaje mi się, że możesz mieć wiedzę w tym zakresie.
Jestem wnuczką Józefa, brata Franciszka i Piotra, synów Wawrzyńca i Marianny z d. Stefańska. Mój dziadek Józef, za namową brata Piotra, podjął w 1930 roku dzierżawę gospodarstwa Grajków w Cotoniu, w którym zdarzyła się opisana w artykule tragedia. Dzierżawa nie trwała długo, wydaje mi się, że najwyżej 5 lat, to miejsce zdaje się jakoś fatalnie naznaczone.
Pozdrawiam
Barbara


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 14:16 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Witam i pozdrawiam potomków rodziny Dembowskich z Zalesia !
Podzielę się swoimi wiadomościami i proszę o wiadomości dodatkowe .
Dzieci Marianny Stefańskiej (*1852 Szelejewo #25.05.1919 Zalesie) i Wawrzyńca Dembowskiego (*2.08.1848 Z.#15.11.1932 Zalesie)
Wojciech * 8.04.1872 Zalesie (o nim potrzebuję informacji)
Jan *16.12.1873 #31.12.1873
Franciszek Ksawery *27.11.1874 #9.12.1934 Zalesie (grużlica ) ślub 25.11.1908 Lubcz Leokadia Grajek Cotoń
Józef *12.02.1877 # 24.01.1955 ślub 29.01.1907 Ryszewko Krystyna Smaruj
Bernard Antoni *20.05.1879 ślub 26.01.1910 Ryszewko Bronisława Kulczyńska
Weronika *25.12.1881 ślub 31.05.1904 Ryszewko Marcin Owczarzak Bożacin
Maria Magdalena *10.06.1884 #1961 ślub 26.11.1907 Ryszewko Kazimierz Rychlewski Gałęzewo
Stanisław*24.11.1886 ślub 28.05.1923 Julianna Zabłocka
Piotr *11.03.1889 #1958 Gdańsk ślub 1.06.1921 Lubcz Maria Grajek (siostra Leokadii i Jana)
Władysław *28.08.1892 #04.07.1969 Ryszewko 1 ślub 14.10.1925 Ryszewko Katarzyna Słomkowska, 2 ślub 1933 Ryszewko Joanna Glowska
Stanisława *25.05.1895 ślub 17.10.1923 Ryszewko Wawrzyniec Linette Posługowo

Marlena


Ostatnio edytowano 20 lut 2017, 12:53 przez MarlenaPrz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 15:02 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Jeśli chodzi o pradziadków Leokadia Grajek *1.12.1889 Cotoń i Franciszka Dembowskiego to mieli 6 -cioro dzieci:
Marianna Joanna *11.02.1911#15.08.1911 Zalesie
Jan *3.09.1912#9.09.1912
Władysław *3.09.1942 #2.01.1959 Zalesie
Stanisław *20.02.1915#3.04.1936 Zalesie (grużlica)
Czesław *2.04.1920 #12.03.1962 Prabuty (grużlica pow.po oper.) ślub 10.04.1950 Ryszewko Zofia Jankowska Ryszewo
Jadwiga *2.09.1924#26.09.2015 Gniezno ślub 2.04.1945 Florian Malak Gałęzewo

Znalazłam datę śmierci Michała Dembowskiego s.Jakuba i Anny 4.11.1889 Lubcz Olędry.(69lat)

Mam dzieci : Magdaleny Leszcz i Antoniego Trepińskiego
Marianny Małeckiej i Szymona Leszcza
Marianny Cytlakówny i Wojciecha Leszcza
Antoniny Rolińskiej i Wojciecha Leszcza.
pozdrawiam Marlena .


Ostatnio edytowano 19 lut 2017, 16:46 przez MarlenaPrz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 16:38 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2009, 19:28
Posty: 258
Pani Marleno, ja bylbym zainteresowany dziećmi w rodzinie Leszcz, szczególnie Magdalena Leszcz i Antoni Trepiński. Moja linia to co prawda Magdalena Leszcz i Stefan Smaruj ale ciekawi mnie potomstwo Magdaleny z I mężem. Również byłbym zainteresowany dziećmi Wojciecha Leszcza i Szymona Leszcza. Wiem, że jeden z synów Wojciecha z Antoniną Rolińską wyjechał do USA i pozostawił sporą rodzinę (Jan Leszcz + Marianna Popiołek).
Jest pewną zagadką nazwisko Cytlak z parafii Ryszewko (Zalesie, Borek) pewnie tą samą rodzinę pisano Cytlop, Cyklop, Cyttlopp i Citloff. Chociażby ślub Wojciecha Leszcz i Mar(c)ianny Cytlak, której ojcu napisano nazwisko Cittloff.
Pytam o to nazwisko ponieważ też jest związane z Dembowskimi. Mam w drzewie - Marianna Józefa Cyttlopp wyszła w 1837 r. za Jana Busslera a była córką Michała Cyttlopp i Anny Eichstaedt.
Anna Cyttlopp zd. Eichstaedt zmarła w 1841 r. w Głęboczku par. Niestronno.
Dziękuję za wiele, wiele nowych informacji.
Pozdrawiam
Marian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 17:06 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Magdalena Leszcz *1812 #1908 Niestronno ,ślub 13.11.1836 Antoni Trepiński *1790 #18.10.1854
Dzieci:
Dorota *28.01.1838 #27.12.1838
Jan *27.12.1839#27.03.1915
Maciej * .02.1842
Antoni *4.01.1845 #14.08.1847
Wojciech *6.04.1847
Franciszka *20.09.1849 #18.04.1851
Franciszek *12.09.1852

Magdalena Trepińska z d.Leszcz ślub 8.01.1857 Stefan Smaruj .
M.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 17:39 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2009, 19:28
Posty: 258
Wielkie dzięki za cenne 'odkrycia'.
Marian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 18:59 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Bardzo się cieszę ,że mogę pomóc !

Marianna Cytlakówna *1822#11.07.1852 i Wojciech Leszcz *1818 Borek , 1 ślub 1842
Dzieci:
Katarzyna *13.10.1844#4.01.1845
Józef *6.03.1846
Józefa *3.03.1851 #4.02.1853

Antonina Rolińska *1828 i Wojciech Leszcz *1818 ,2 ślub 24.10.1852 Ryszewko (Wojciech mieszkał wtedy w Zalesiu )
Dzieci:
Wictoria *13.12.1853
Franciszka *7.09.1856
Jan *30.12.1858
Katarzyna *21.10.1861


Marianna Małecka *1823 i Szymon Leszcz *1829 ,ślub 11.05.1851 Ryszewko
Dzieci :
Julianna *18.05.1852 #25.05.1858
Marianna *1.08.1853 #12.06.1857
Jan *14.06.1855 #20.08.1855
Jan *17.06.1856 #12.04.1857
Dorota *14.01.1858 #3.06.1859
Piotr *18.04.1859 #22.12.1862
Józefa *7.02.1860
Wincenty *22.01.1863 #7.04.1867
Antoni *13.05.1866 #21.02.1867
Józef *18.02.1871 #05.06.1871

Panie Marianie jeżeli chodzi o nazwisko Cytlak .to niestety nic na ten temat nie wiem .
Do usłyszenia Marlena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 19:30 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2009, 19:28
Posty: 258
Pani Marleno, jeszcze raz serdeczne dzięki. Jeszcze jedno pytanie czy Magdalena Leszcz urodziła się w 1813 czy 1812 roku ponieważ funkcjonują w korespondencji 2 różne lata. Czy w dokumentach też jest rożnie 1812 i 1813?
Pozdrawiam
Marian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2017, 19:55 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Dokładnej daty nie znam w 1836 podczas wpisu w księgach parafialnych miała 22 lata w 1857 45 lat,trudno policzyć !
M.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, 17:56 
Offline

Dołączył(a): 31 paź 2008, 13:00
Posty: 31
Marleno

Wielkie dzięki za te informacje. Chyba wkradł się chochlik, chodzi o dzieci Leokadii i Franciszka Dembowskiego, czy rok urodzenia Władysława jest
właściwy? W Gnieźnie pochowana jest też córka Leokadii i Franciszka - Irena.
Pozdrawiam, Danka

_________________
dankastachowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, 20:18 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Witaj Danko !
Nie napisałam ,że Władysław i Jan byli bliżniakami. A Irena ,która pochowana jest z moją prababcią była córką Piotra i Marii Dębowskich mieszkali wtedy w Gnieżnie ,potem przeprowadzili się do Gdańska.
Kuzynko zobacz na stronie Geni Marianna Dembowska (Grajek).
Marlena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2017, 20:55 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2012, 18:48
Posty: 11
do Marleny
Bardzo dziękuję za te wszystkie informacje, dzięki którym mogę uzupełnić parę dat, potwierdzić niektóre moje domysły, no i uzupełnić wiedzę o osobach, szczególnie z gałęzi Franciszka Ksawerego, o którym jeszcze do niedawna nie miałam w ogóle wiedzy. Nie wiedziałam też, że w tej rodzinie gruźlica zbierała tak obfite żniwo. Były to czasy dużej śmiertelności ludzi z powodu tej choroby.
Mam wątpliwość odnośnie męża Stanisławy, najmłodszej siostry Franciszka, Józefa i in. Z notatek, pozostawionych przez mojego tatę wynika, że wyszła za mąż za Wiktora (a nie Wawrzyńca) z Posługowa.
Zastanawiam się też, czy pierwszą żoną Władysława, najmłodszego brata Franciszka, Józefa, Piotra i in., zamieszkałego w Ryszewku, była Katarzyna z d. Słomkowska i czy była bliską krewną ks. prof. Antoniego Słomkowskiego?
Jeszcze pytanie o rok urodzenia Katarzyny Leszcz żony Jana Dębowskiego, matki Wawrzyńca. W różnych informacjach podawana jest data jej urodzenia 1828, natomiast w Księdze zaślubionych parafii Ryszewko z 1844 roku we wpisie o ich ślubie odnotowano, że w dniu ślubu miała lat 18, z czego wynikałoby, że urodziła się w 1826 roku.
Pozdrawiam serdecznie
Barbara


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2017, 14:26 
Offline

Dołączył(a): 31 paź 2008, 13:00
Posty: 31
Kuzynko

Dziękuję za wyjaśnienia. Cały czas byłam przekonana, że Irena to córka Leokadii i Franciszka. Być może Tata objaśniał mi te koligacje, ale w
natłoku wiadomości umknęło mi to. Gdy idę na grób mojej Mamy mijam ich grób po drodze, zawsze urzeka mnie piękno figury, która tam stoi.
Czy znana jest data urodzenia Tomasza i Walentego Leszcz. Znalazłam akt zgonu Walentego, według którego miał on 80 lat, więc urodził się w 1797, a ja mam zapisanego pod tą datą Tomasza, być może błędnie zapisałam.

_________________
dankastachowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, 11:36 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Pani Barbaro ma Pani rację w naszej rodzinie i rodzinie Piotra i Marii Dębowskich gruźlica,czyli suchoty galopujące zebrały ogromne żniwo.
Irena Dębowska też zmarła na tą chorobę.
Jeżeli chodzi o męża Stanisławy to w księgach parafialnych było napisane Laurentius .może było nieczytelni napisane źle to odczytałam ,może był dwojga imion ,nikt z mojej rodziny tego nie wie .
Natomiast 1 żona Władysława- Katarzyna Słomkowska była siostrą księdza rektora Antoniego i nie znam imienia ( Miała dwóch braci księży ).
Datę urodzin Katarzyny Leszcz podałam błędną źle odczytałam .przepraszam !.


Ja chciałaby coś się dowiedzieć o Wojciechu Dembowskim ,bracie Józef ,Franciszka i innych.
Marlena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, 11:53 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Danko .
To co napisałam o Walentym Leszczu to dane z ksiąg parafialnych ,znalazłam ten akt w USC Rogowo ,trudno coś z niego wywnioskować.
Niewyraźnie napisane ,brak daty urodzin ,brak chyba imion rodziców ,zgłaszali sąsiedzi może wiek zaokrąglili ,trudno powiedzieć.
Aktów urodzin nie było w księgach ,starsze księgi się spaliły podczas pożaru plebani ,zostały tylko te w metalowej szafie.
Pozdrawiam Marlena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2017, 19:13 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2012, 18:48
Posty: 11
do Marleny
Jesteśmy tak bliską rodziną przez wspólnego przodka Wawrzyńca, że słowo „pani” przed moim imieniem nie ma uzasadnienia.
Dziękuję za wiadomości o Irenie, córce Marianny i Piotra. Wiedziałam, że Marianna i Piotr, oprócz synów Zbyszka i Leszka mieli córkę, ale nie wiedziałam co się z nią stało ani nawet jakie miała imię. Nie wiem też nic o dzieciach Leszka, zdaje mi się, że są to syn i córka. Żadnego listu od żony Leszka, już chyba nie znajdę, jej korespondencja z moim tatą trwała jeszcze jakiś czas po śmierci Leszka, ale potem się urwała. Wiem tylko, że mieszkali w Gdańsku – Nowym Porcie.
Z imionami różnie bywało: inne imię w metrykach, a inne używane często się zdarzają. Jeżeli w dokumentach jest Laurentius Linette, to z pewnością takie było jego imię. Dzięki za wyjaśnienie.
W dziale WTG „Wielkopolscy księża” jest dwóch księży Słomkowskich, oprócz słynnego Antoniego, jeszcze Jan. Więc może Jan jest bratem Antoniego. Słyszałam, że w rodzinie Słomkowskich był zjazd i wydana została kronika ze szczegółowymi opisami członków rodziny a zwłaszcza księdza rektora, myślę, że też jego brata. Szkoda, że nikt z rodziny Słomkowskich nie uzupełnił danych o Janie w powyższym rozdziale WTG.
O Wojciechu Dębowskim, synu Wawrzyńca, bracie Józefa, Franciszka, Piotra i in. niestety nic nie wiem, nigdy o nim nie słyszałam, mam tylko w drzewie jego imię i datę urodzenia.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.
Pozdrawiam rodzinę
Barbara


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, 20:04 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2017, 12:35
Posty: 14
Ciociu Barbaro jeśli pozwolisz będę Cię tak nazywać.
My też nie mamy już kontaktu z rodziną Leszka z Gdańska ,wiem tylko tyle że Zbyszek zmarł w 1950 roku też na suchoty.
Może kiedyś się doczekamy większej ilości informacji o bracie księdza Antoniego Słomkowskiego ,dobrze że babcia pokazała mi nagrobek Katarzyny i wyjaśniła mi powiązania rodzinne. Wiem ,że tam gdzie mieszkał Władysław urodziły się dzieci Słomkowskich.
Dowiedziałam się ,że Wojciech mieszkał w Żninie . Spróbuję poszukać jego aktu małżeństwa.
Rodzina serdecznie dziękuje za pozdrowienia szczególnie moja mama Irena.
,też pozdrawiamy .
Marlena.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 wrz 2017, 19:02 
Offline

Dołączył(a): 31 paź 2008, 13:00
Posty: 31
Witam

Mam problem z nazwiskami Stoff i Wróblewski. Według moich danych Marianna Stoff ur.1855 była córką Piotra i Julianny Łukomskiej, wyszła za mąż
za Rutowskiego - I małżeństwo, potem za Nepomucena Wróblewskiego ur. w 1850. Według wpisu na PP matka Marianny to Maria a nie Julianna.
Gdzie tkwi haczyk, czy to tylko pomyłka wpisującego, czy może Piotr miał II żonę? Będę wdzięczna za wyjaśnienia, Danka.

_________________
dankastachowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 wrz 2017, 21:42 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2009, 19:28
Posty: 258
Witam,
Zdecydowanie pomyłka wpisującego. Matka Marianny to Julianna, a Piotr nie miał drugiej żony. Rodzinę Stoff 'prześledziłem' w miarę dokładnie od mniej więcej 1750 r.
Pozdrawiam
Marian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 wrz 2017, 17:32 
Offline

Dołączył(a): 31 paź 2008, 13:00
Posty: 31
Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.
Pozdrawiam, Danka.

_________________
dankastachowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL