Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 12 gru 2018, 22:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 mar 2017, 11:52 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Czy prowadził ktoś z Państwa kwerendę ksiąg metrykalnych znajdujących się w parafii p .w. Św. Marcina w Bukowcu (powiat nowotomyski)? Poszukuję informacji o małżeństwie Ignacego Nolka i Marianny z d. ? Jedyną informacją, którą posiadam jest to, że wspomniana para miała córkę Agnieszkę urodzoną w 1895 roku w Bukowcu. Analizując bazę BaSIA i poznan-procect wyraźnie można zauważyć, że dużo osób występuje o tym nazwisku w gminie Kamieniec, lecz tam nie odnajduję wspomnianych. Wszelkie sugestie mile widziane i z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, 17:50 
Offline

Dołączył(a): 20 sty 2016, 15:46
Posty: 103
Witam

Tutaj zapewne jeszcze dwoje dzieci Ignacego i Marianny zd.Kańduła

http://szukajwarchiwach.pl/53/474/0/19. ... ycKS4uQdnA
http://szukajwarchiwach.pl/53/474/0/19. ... nLz6_pOYFQ

Pozdrawiam
Aleksandra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, 20:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2009, 18:32
Posty: 700
Lokalizacja: Nowy Tomyśl\Łagwy
W PP śluby z parafii Bukowiec są do 1879,cywilne do 1884.Być może ślub pary był po tym roku?Bez sprawdzenia aktów w Archiwum lub parafii się nie obejdzie.

_________________
Aga
Dyderski,Pierzyński-Opalenica,Grodzisk
Drzymała,Koza-Grodzisk,Bukowiec
Piotrowski-Granowo
Dota,Dotka-Modrze,Buk,Słupia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 09:10 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Aleksandra 1916 napisał(a):
Witam

Tutaj zapewne jeszcze dwoje dzieci Ignacego i Marianny zd.Kańduła

http://szukajwarchiwach.pl/53/474/0/19. ... ycKS4uQdnA
http://szukajwarchiwach.pl/53/474/0/19. ... nLz6_pOYFQ

Pozdrawiam
Aleksandra


Nie pomyślałem, aby przeszukać kartoteki meldunkowe. Dzięki za wpis znam teraz nazwisko rodowe żony Ignacego.

AGA KOZA napisał(a):
W PP śluby z parafii Bukowiec są do 1879,cywilne do 1884.Być może ślub pary był po tym roku?Bez sprawdzenia aktów w Archiwum lub parafii się nie obejdzie.


To prawda czeka mnie wizyta osobista w biurze parafialnym w Bukowcu. Na stronie internetowej Archiwum Archidiecezjalnego w Poznaniu zauważyłem, że udostępniane są tylko księgi małżeństw do roku 1878. Starałem się się skontrastować z księdzem Proboszczem parafii p.w. Św. Marcina w Bukowcu, ale bezskutecznie. Muszę wybrać się osobiście w godzinach pracy biura parafialnego.

Z tymi Nolkami to moje poszukiwania trwają już jakiś czas. A zaczęło się od grobu Rodziny Melerowicz, w którym pochowany jest Jan Melerowicz i Agnieszka z d . Nolka córka wspomnianej pary. Niestety grób jest rodzinny, bez dat i żadnych szczegółów, a najbliższa rodzina jest zbyt młoda, aby cokolwiek pamiętać stąd moje poszukiwanie po omacku.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 09:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3324
Lokalizacja: Poznań
W APP są Księgi dusz gminy Bukowiec od roku 1822 do 1944, może tam znajdziesz jakieś informacje.
http://www.szukajwarchiwach.pl/search?q ... 9Bl&order=
W APP są również księgi USC, ale nie wiem do którego należał Bukowiec. Na pomoc proboszcza bym za bardzo nie liczył, choć z własnego doświadczenia wiem, że bywają też życzliwi.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 10:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2010, 01:54
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Podpowiem, że dla Bukowca zachowane są też dostępne w AP księgi meldunkowe. To też cenne źródło informacji. Zwykle są daty urodzin, miejsce, adres, dzieci danego małżeństwa, krewni, którzy zamieszkiwali pod danym adresem, a czasem także informacja dokąd ktoś wyjeżdżał albo się przeprowadzał. W moim przypadku były nawet informacje o pobycie dziadka w wojsku w 1928 roku. Oczywiście pewne dane są mniej wiarygodne i są tam błędy, ale czasem można znaleźć ciekawe tropy.

_________________
Pozdrawiam
Olga T.
_____
Poszukuję: Bukowiec k. Nowego Tomyśla:Tyliński, Drzymała,Słociński, Napierała, Przybylski, Środa:Kaczmarek, Jaskóła, Szafrański (Swarzędz), Roszak (Swarzędz,Czerlejno), Biskup (Poznań, Kościan, Rogoźno), Danielewicz (Kościan)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 11:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3324
Lokalizacja: Poznań
A jaka jest różnica między księgami dusz, o których napisałem powyżej, a księgami meldunkowymi, bo może czegoś nie wiem?

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 11:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2010, 01:54
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Henryk Krzyżan napisał(a):
A jaka jest różnica między księgami dusz, o których napisałem powyżej, a księgami meldunkowymi, bo może czegoś nie wiem?

a przepraszam, najwyraźniej nie przeczytałam uważnie Twojego maila...
Zwracam honor, napisałeś o tym pierwszy, mi nie zależny na pierwszeństwie...

_________________
Pozdrawiam
Olga T.
_____
Poszukuję: Bukowiec k. Nowego Tomyśla:Tyliński, Drzymała,Słociński, Napierała, Przybylski, Środa:Kaczmarek, Jaskóła, Szafrański (Swarzędz), Roszak (Swarzędz,Czerlejno), Biskup (Poznań, Kościan, Rogoźno), Danielewicz (Kościan)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 19:50 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Bardzo wszystkim dziękuję za cenne wskazówki. Czeka mnie w najbliższym czasie wizyta w APP.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, 19:54 
Offline

Dołączył(a): 20 sty 2016, 15:46
Posty: 103
Jeszcze jeden syn Ignacego i Marianny - Franz

https://familysearch.org/search/record/ ... id=1473000

Pozdrawiam
Aleksandra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, 23:57 
Offline

Dołączył(a): 27 gru 2017, 11:50
Posty: 1
Posiadam informacje o wspomnianym małżeństwie. Zapraszam do kontaktu poprzez wiadomość prywatną :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sty 2018, 11:00 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Witamy na forum WTG Gniazdo :) . Wysłałem wiadomość prywatną, proszę sprawdzić skrzynkę odbiorczą.

PS.dobrym zwyczajem na forum jest podpisywanie swoich wpisów :wink:

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, 11:33 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Na podstawie przeprowadzonej kwerendy w Archiwum Państwowym w Poznaniu udało się mi odnaleźć ślub poszukiwanej pary w roku 1893 wpis nr 2.
Poniżej dane jakie odczytałem z powyższego aktu.
Ignacy Nolka urodził się 27 stycznia 1865 roku w Kamieńcu. Rodzice to Wawrzyniec Nolka, matka Nepomucena z domu Kaczmarek.
Marianna Kańduła urodziła się w 14 lipca 1872 w Bukowcu, była nieślubnym dzieckiem Katarzyny Kańduła.
Światkami na ślubie byli Jan Adamczak 40 lat i Andrzej Słociński 28 lat obydwoje z Bukowca.

I tak jak w przypadku rodziny Nolka mam kolejny punkt zaczepienia, tak w przypadku Katarzyny Kańduły nie wiem niestety zbyt dużo. Szybka analiza zasobów dostępnych online nic niestety nie wnosi – zbyt wiele niewiadomych. Tutaj akt urodzenia Marianny:
http://szukajwarchiwach.pl/53/3254/0/6. ... /#tabSkany
Być może kluczem do rozwiązania zagadki jest świadek Jan Adamczak. Wspomniany Jan żeni się w 1879 z Józefą Kańdułą w Bukowcu. Akt małżeństwa poniżej:
http://szukajwarchiwach.pl/53/1835/0/3/ ... /#tabSkany
Rodzicami Józefy są Walenty i Marianna z domu Kupczyk. W 1851 roku w Bukowcu rodzi się córka Walentego i Marianny, Katarzyna. Czy to ta sama osoba, która występuje w akcie urodzenia Marianny w 1872 roku?

Podsumowując taka jest genealogia… Dwa kroki w przód, krok w tył, aż nie osiągniemy 100% pewności.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, 09:59 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Szanowni Państwo,
Przeglądając bazę http://poznan-project.psnc.pl/ natrafiłem na poniższe małżeństwa:

Parafia katolicka Kamieniec (Śmigiel), wpis 11 / 1849
• Matthaeus Nolka (26 lat) ojciec: Stanislaus , matka: Marianna Rychlewska
• Margaretha Kaczmarek (23 lat) ojciec: Stephanus , matka: Victoria Kotecka

Parafia katolicka Kamieniec (Śmigiel), wpis 13 / 1853
• Laurentius Nolka (25 lat)
• Nepomucena Kaczmarek (23 lat)

Na podstawie aktu zgonu Nepomuceny Kaczmarek poznałem rodziców (ojciec: Stefan , matka: Wiktoria Kotecka). A więc Nepomucena to młodsza siostra Małgorzaty.

Podejrzewam, że Mateusz i Wawrzyniec to bracia. Czy spotkali się państwo z podobną sytuacją?

Ps. W parafii Kamieniec przed 1850 przy ślubach podani są rodzice, natomiast po 1850 już nie… Może zmienił się Proboszcz i zwyczaje wypełniania ksiąg metrykalnych.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1149
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Czy spotkali się państwo z podobną sytuacją?


Mam w swoim drzewie dwie siostry, które wyszły za dwóch braci Piotra i Pawła. Zmarł Piotr w wkrótce po nim żona jego brata. Jak to w życiu bywa Wdowa i Wdowiec pobrali się. Razem wychowali 22 dzieci z obu związków w tym troje własnych.

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Kiedy człowiek osiąga dorosłość? Kiedy wie, że ma rację, ale daje sobie spokój z udowadnianiem na siłę ludziom, że są w błędzie.
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2018, 13:40 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:48
Posty: 139
Lokalizacja: Czerlejnko
Dziękuję za odpowiedź.

Cały czas zastanawiam się i szukam odpowiedzi czyją córką była Katarzyna Kańduła, matka Marianny. Dla przypomnienia pisałem już w tym wątku, że Marianna Kańduła (ur. 1872) jest nieślubną córka Katarzyny.
Analizując dostępne akta parafii Bukowiec nie mam 100% pewności, że wspomniana przeze mnie Katarzyna jest córką Walentego i Marianny z d. Kupczyk.
Na podstawie aktów ślubów w bazie PP, mam dwie Katarzyny Kańduły w parafii Bukowiec. Najbardziej pasuje mi ślub z 1873 roku Katarzyny lat 22 i Antoniego Dziurli lat 24. Wtedy zgadzałoby się, że w 1872 roku Katarzyna rodzi nieślubną córkę Mariannę i że Katarzyna urodziła się ok. 1851.
Niestety są to tylko przypuszczenia, poszlaki i na tę chwilę nie wiem czy jestem wstanie odnaleźć jakikolwiek dokument potwierdzający moje rozważania.

Wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane.

_________________
Serdecznie pozdrawiam,
Michał Jakubowicz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: DankaW, Majestic-12 [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL