Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 21 paź 2017, 16:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 lip 2015, 15:07 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Poszukuję kolejny raz wiadomości o tych rodzinach z okolic Kozmina, Gostynia. Pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lip 2015, 08:49 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Ja mam wśród przodków Milczonkiewiczów. Czego konkretnie szukasz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 17:37 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Ślady moich Milczonkiewiczów znalazłam na początku XIX wieku w Kozminie.Moi przodkowie to Józefa z Milczonkiewiczów Werbińska i jej córka Rozalia Werbińska z męża Krzyżańska. Wiem że Rozalia miała dużo sióstr. Mężem Józefy był Jan Werbiński. pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 19:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
EwaMaria napisał(a):
. Wiem że Rozalia miała dużo sióstr.


Ciekawy jestem, skąd taka wiedza, bo Rozalia była urodzona na początku XIX tego wieku ?

Pozdrawiam

Chrystian Orpel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 19:55 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Rozalia Werbińska vel Wyrwińska wyszła za Błażeja Krzyżańskiego w 1826 w Mokronosie . Z aktu wynika że urodziła się w 1809 roku.Posiadam skany wszystkich akt urodzenia jej dzieci ( w tym swojego przodka). Urodziły się na Mazowszu gdzie rodzina Rozalii przeniosła się z rodziną Beczkowiczów ,dzierżawców lub właścicieli (?)wielu majątków w okolicach Gostynia , Kozmina.Może ktoś wie coś więcej.Pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 20:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Czy z tych aktów wynika, że Rozalia miało dużo sióstr ?
Czyli z jakiego źródła ?

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 20:24 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Nie mam bardzo dostępu do akt urodzeń ale chyba znalazłam 4 akty zgonu sióstr w wieku od niemowlęctwa do 25 latki. Oprócz tego jedną żyjącą gdy brała ślub w Warszawie w 1841 roku , mając 34 lata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 20:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
BaSIA podaje pięć aktów zgonu ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2015, 20:58 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Zgadza się .Znalazłam też w BaSIA akt zgonu z Kozmina Franciszki Magdaleny Karzińskiej . Niestety nie mam wglądu w akt ale mam przeczucie że może to być teściowa Rozalii, Krzyżańska. To samo przeczucie połączyło nazwiska Werbińska i Wyrwińska i losy mojej rodziny od 200 lat zamieszkałej na Mazowszu z Wielkopolską.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 lip 2015, 22:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Rozalia córka Jana i Józefy Werbińskich urodziła się w Koźminie 26 07 1807 roku i została ochrzczona 27 07 1807 r..
Chrzestni : Jacobus Stanieski de Borzęcice i Helena Gagacka

Pierwsze dziecko Jana i Józefy o ile wiem to Rosa Maria ur. 24 08 1802 r. w Kożminie.

Jan występuje w 1807 roku jako sutor (szewc)

Józefa zmarła 10 01 1847 r. w Koźminie (60 lat, + phtisis ).

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2015, 08:27 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Józefy nie mam w drzewie.
Egidiusz Milczonkiewicz (ur. 01.09.1775) poślubił Agnieszkę Borzęcką (ur. 11.01.1779). Mieli 6 dzieci:
Agnieszkę (ur.10.01.1813), która 25.07.1832 poślubiła w Koźminie Bartłomieja Stróżewskiego (ur.1797)
to moja linia;
Honoratę (ur.15.01.1815), która 13.06.1843 poślubiła Andrzeja Bartoszewicza (ur.1819);
Juliannę (ur.04.05.1817), która poślubiła 10.07.1843 Wojciecha Konickiego (ur. 1818);
Michała ur. 27.09.1820;
Łukasza ur. 09.10.1822;
Piotra ur. 09.10.1822.

Jak widzisz Józefy brak. Szkoda myślałam, że Ci pomogę .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2015, 10:04 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Bardzo dziękuję za pomoc.W moich poszukiwaniach zdarzało się często , że coś na dzień dzisiejszy bez związku za jakiś czas było łączącym ogniwem. Jeśli o rodzinie Rozalii mogłam coś znalezć to o Błażeja Krzyżańskiego (poza danymi z aktu małżeństwa) niewiele.Chodzi głownie o to ,skąd pochodził to wtedy można szukać dalej.Może ktoś pomoże. Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2015, 10:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Magda Rasiak napisał(a):
Egidiusz Milczonkiewicz (ur. 01.09.1775) poślubił Agnieszkę Borzęcką (ur. 11.01.1779). Mieli 6 dzieci:
Agnieszkę (ur.10.01.1813), która 25.07.1832 poślubiła w Koźminie Bartłomieja Stróżewskiego (ur.1797)
to moja linia;
.


Bartłomiej w akcie drugiego ślubu w 1832 r. ma 35 lat. Ale Jego wiek według pierwszego ślubu w 1822 r. jest 33 lata !

W księgach parafialnych Koźmina można znaleźć w 1783 roku (20 VIII) chrzest Bartłomieja syn Jakuba i Reginy STRUSZYNSKICH.

Nazwisko tej pary brzmi różnie w kolejnych aktach :
STRUZEWSKI 1777x
BSTRUSINSKI 1777°
STRUSZESKI 1779
BSTRUSZYŃSKI 1781
STRUSZYNSKI 1783
STRUZESKI 1786 1789
STROŻESKI 1831

Z tego powodu, doszedłem do wniosku, że ten Bartłomiej z 1783 r. to ten, który że ożenił ze Zusanną i z Agnieszką.

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2015, 13:58 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Zgadza się. Jednak jesteśmy "rodziną":
Antoni Milczanek (Milczon, Milczunek) ożenił się 09.02.1772 w Koźminie z Barbarą Biskupską. Miał siostrę Mariannę, która wyszła za
Piotra Lewa(e)ndowicza. Ich syn Egidiusz ur. 01.09.1775 w Koźminie miał 2 żony.
Pierwszą żoną Egidiusza była Róża N. zm. 1829 , drugą Agnieszka Borzęcka ur. 10.01.1813 w Koźminie. Z Różą miał córkę Konstancję ur. w 1809, która wyszła w styczniu 1829 w Koźminie za Jana Brandowskiego ur. w 1806 Koźminie. Z Agnieszką miał córkę Agnieszkę Milczonkiewicz ur. 10.01.1813 w Koźminie , która 25.07.1832 została drugą żoną Bartłomieja Stró(u)żewskiego ur. ~1797/ 20.08.1783 w Koźminie. Agnieszka urodziła Katarzynę Stróżewską 23.04.1833 w Koźminie , moją praprababkę, która w 1857 poślubiła w Koźminie Franciszka Królikiewicza mojego prapradziadka, ur. 08.10.1832.

I w ten sposób nazwisko Milczonkiewicz zanikło ;).

Pozdrawiam ,
Magda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2015, 16:54 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Magdo, czy oprócz Egidiusza Antoni miał inne dzieci ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2015, 17:13 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Tego jeszcze nie udało mi się ustalić. Ale prawdopodobnie tak. Tylko to już trzeba do AA, a mnie udało się tylko raz zdobyć miejsce przy czytniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2015, 17:28 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Skleroza znalazłam w innym drzewie rodzeństwo Agnieszki Stróżewskiej z d. Milczonkiewicz:

Agnieszka
Milczonkiewicz
* 10.01.1813





Honorata
Milczonkiewicz
* 15.01.1815

x 13.06.1843
Andrzej
Bartoszewicz
* 1819



Julianna
Milczo(a)nkiewicz
* 04.05.1817

x 10.07.1843 28/1843 Koźmin
Wojciech
Konicki
* 1818



Michał
Milczonkiewicz
* 27.09.1820



Łukasz
Milczonkiewicz
* 09.10.1822



Piotr
Milczonkiewicz
* 09.10.1822


Ale to dzieci i zięciowie Egidiusza, a nie Antoniego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2015, 01:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Magda Rasiak napisał(a):
Antoni Milczanek (Milczon, Milczunek) ożenił się 09.02.1772 w Koźminie z Barbarą Biskupską. Miał siostrę Mariannę, która wyszła za
Piotra Lewa(e)ndowicza. Ich syn Egidiusz ur. 01.09.1775 w Koźminie miał 2 żony.
Pierwszą żoną Egidiusza była Róża N. zm. 1829 , drugą Agnieszka Borzęcka ur. 10.01.1813 w Koźminie. Z Różą miał córkę Konstancję ur. w 1809, która wyszła w styczniu 1829 w Koźminie za Jana Brandowskiego ur. w 1806 Koźminie. Z Agnieszką miał córkę Agnieszkę Milczonkiewicz ur. 10.01.1813 w Koźminie , która 25.07.1832 została drugą żoną Bartłomieja Stró(u)żewskiego ur. ~1797/ 20.08.1783 w Koźminie. Agnieszka urodziła Katarzynę Stróżewską 23.04.1833 w Koźminie , moją praprababkę, która w 1857 poślubiła w Koźminie Franciszka Królikiewicza mojego prapradziadka, ur. 08.10.1832.

I w ten sposób nazwisko Milczonkiewicz zanikło ;).

Pozdrawiam ,
Magda


Od Róży Egidiusz miał pięcioro dzieci.
Róża według BaSI zmarła w 1811 roku.
Agnieszka Borzęcka oczywiście nie urodziła się w dniu urodzenia swej córki ... :D
Bez metryk urodzeń lub innych dowodów, nie wiadomo, czy żona Piotra Lewandowicza Marianna Milczonowna była siostrą Antoniego Milczana.

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2015, 09:02 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Oczywiście pomyłka (za dużo Agnieszek), matka urodziła się 11.01.1779, a Marianna nie musiała być siostrą Egidiusza.
Przepraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2015, 11:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Data urodzenia a raczej chrztu Agnieszki Borzęckiej już pasuje .

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2015, 13:22 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Panie Christianie, czy ma Pan skany ksiąg Koźmina ? Mam problem z pradziadem. Jego ojciec Franciszek nosił nazwisko Królikiewicz, siostra Elżbieta też. A mój pradziad Andrzej zarówno ma ślubie kościelnym, jak i w USC jest Królikowskim , synem Franciszka Królikowskiego. Nie wiem też, czy Jan Królikiewicz był synem Franciszka, czy bratankiem. Jeśli miałby Pan jakąś wiedzę na ten temat, będę bardzo wdzięczna.
Pozdrawiam,
Magda Rasiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2015, 14:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Nie mam żadnych skanów. Mam w domu swoje pisemne notatki z Koźmina (w zasadzie prawie wszystko z okresu 1758/1825 poza zgonami) a poza domem dostęp do mikrofilmów tej parafii.

W 1867 roku jest ślub Antoniny Królikiewicz vel Królikowska. Banalne zjawisko.

Co do wymienionych osób, bez dat to jednak trudno ... :(

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2015, 09:32 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Andrzej Królikowski poślubił Helenę Lewandowicz - księgi parafialne 12/1886,Archiwum Państwowe w Kaliszu 705/2/44, skan 40. Mam problem z rozczytaniem niemieckiej kaligrafii - Andrzej ur. się 15.11.64?.

Jego siostra Elżbieta Królikiewicz ur. 1866 wyszła w Koźminie za Karola Szukowskiego ur.1865 - księgi parafialne 13/1890 -Archiwum Państwowe w Kaliszu 705/2/56, skan 58 .

Ich ojciec Franciszek Królikiewicz(syn Wawrzyna i Marianny Mo(u)rawskiej ur. 1832 , zm.1886 - Archiwum Państwowe w Kaliszu 705/3/45, skan 10, poślubił Katarzynę Stru(ó)żewską ur. w 1833 (córkę Bartłomieja) - księgi 25/1857.

I tu mimo zmiany końcówki nazwiska wszystko by grało. Ale wnukowie Elżbiety Szukowskiej pozakładali rodziny z wnukami Jana Królikiewicza. I tego Jana nijak nie potrafię dopasować, bo nie wiem czyim był synem , kiedy i gdzie się urodził.
Pozdrawiam,
Magda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2015, 09:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Magda Rasiak napisał(a):
Mam problem z rozczytaniem niemieckiej kaligrafii - Andrzej ur. się 15.11.64?.

I tu mimo zmiany końcówki nazwiska wszystko by grało. Ale wnukowie Elżbiety Szukowskiej pozakładali rodziny z wnukami Jana Królikiewicza. I tego Jana nijak nie potrafię dopasować, bo nie wiem czyim był synem , kiedy i gdzie się urodził.


Andrzej urodził się 17 11 1863 r. (w akcie nawet ołówkiem napisano datę).
Ślub cywilny odbył się drugiego marca, a religijny trzeciego marca.

Dalej nie wiem o którego Jana Królikiewicza chodzi. Jaką żonę miał, gdzie mieszkał, kiedy żył ?

PS W metryce ślubu Franciszka Królikiewicza w 1857 roku, jest pisane, że był ze Medziboru in Silesia .

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2015, 13:39 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Bardzo dziękuję za poprawki.
Kuzyn ustalił, że: Jan Królikiewicz urodził się w Koźminie 28 czerwca 1868, a zmarł w Dortmundzie 28 grudnia 1892.
Żona Leokadia Piosicka 9.12.1868 Grodzisk - 1.10.1948 . Córka Maria ur. 1.12.1891 Dortmund i Helena ur.30.8.1893 w Dortmund
Pozdrawiam,
Magda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2015, 08:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Na początku sierpnia, sprawdzę w mikrofilmie akt urodzenia tego Jana.

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2015, 09:26 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Ślicznie dziękuję. Czym się mogę zrewanżować ?
Magda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2015, 09:36 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Ewa, mam zdjęcie Werbińskich z Jelca k/Kalisza z FB . Mój e-mail magdarasiak@wp.pl. Podaj mi swój e-mail, to Ci wyślę.
Pozdrawiam , Magda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2015, 20:21 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Dzięki. Kiedyś z pewnością uda się wszystko połączyć. Nadal poszukuję cokolwiek o Błażeju Krzyżańskim, ur. 1788 z ojca Jana i Magdaleny Małeckiej.Gdybym znała miejsce pochodzenia....a tak szukam po omacku.Ale może kiedyś ...Pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2015, 11:20 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Ewo, mam mały problem. Może Ty, a może p.Christian mi pomoże ?
"Moja" Agnieszka Borzęcka ur. 11.01.1779 w Koźminie, a Egidiusz 01.09.1775 tez w Koźminie.
Znalazłam akt zgonu Egidi Milczonkiewicz lat 40 z 1830 r w Koźminie wpis 20 AAP PM 137/17, a więc urodzony około 1790 r.
Poza tym jest akt zgonu Michała Wilcząkiewicza lat 9 z 1830 r. w Koźminie wpis 63 AAP PM 137/17 Rodzice: Egidi defunde i Agnieszka Borzęcka.
Czyli co: nieślubny po śmierci Egidiusza, syn zmarłego Egidiusza. Więc skąd Wilcząkiewicz ?
Pozdrawiam,
Magda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2015, 12:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Egidiusz zmarł mając 50 lat według moich własnych notatek.
Nazwisko w akcie zgonu Michała brzmi normalnie : MILCZĄKIEWICZ.

Pozdrawiam

Chrystian

PS Michał urodził się w 1820 roku ,więc jako ślubny syn, ale kiedy zmarł, Jego ojciec już nie żył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2015, 13:32 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
To jest prawda. Nazwisko mojej Józefy w jednym z aktów zostało w BaSIA zapisane Wilksonkiewicz dlatego często w poszukiwaniach biorę pod uwagę różne takie lapsusy. W 1799 roku w Kozminie zmarła Magdalena Franciszka Karzińska.Chrystianie czy spotkałeś się z tym nazwiskiem w spisach Kozmina czy po prostu jest to inne nazwisko np. Krzyżańska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2015, 13:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Ani z jednym, ani z drugim.

NB :
Zgonów samego Koźmina z tych lat jednak nie pisałem, pisałem tylko zgony okolicznych wsi ...

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2015, 22:02 
Offline

Dołączył(a): 06 lip 2015, 15:37
Posty: 18
Na Panu można polegać. Wielkie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 sie 2015, 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, 14:28
Posty: 1106
Lokalizacja: Billy-Montigny we Francji
Pani Magdo
Oto treść aktu urodzenia Jana Królikiewicza :
20 6 1868 (nie 28 na pewno ) Koźmin chrzest 21 06 1868
Joannes
rodzice : Franciscus Królikiewicz operarius , Catharina Stróżewska
chrzestni : Andreas Giżyński civis, Marianna Kapuścinska uxor, de Koźmin

Pozdrawiam

Chrystian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lip 2016, 17:06 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Witam. Raz do roku odnawiam swój temat,bo może ktoś ,coś pomoże....Szukam głównie korzeni Krzyżańskich, ktorzy w 1826/7 opuścili Wielkopolskę.Mój przodek Błażej Krzyżański był kucharzem dworskim w majątkach Beczkowiczów w okolicach Gostynia ,Kozmina.Urodzil się 1788 z Jana (piwowar)i Magdaleny d.Małeckiej Krzyżańskich. To wiem z jego aktu ślubu . Ale skąd pochodził, czy miał rodzeństwo ? Pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lip 2016, 20:48 
Offline

Dołączył(a): 21 mar 2007, 10:02
Posty: 1308
Teki Dworzaczka wymieniają jedynie Józefa Beczkowicza, w latach 1813-1816 ekonoma w Żytowiecku. Tylko że w tym majątku nie było kucharza Krzyżańskiego. Skąd ta informacja o Beczkowiczach i jak jest tytułowany Jan w akcie ślubu Błażeja?

_________________
Pozdrawiam - Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lip 2016, 21:17 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Błażej kucharz ożenił się w 1826 roku w Mokronosie z panną z dworu we Wrotkowie jako syn Jana braxatora.Po roku odnalazłam go z rodziną jako kucharza na dworze Józefa I Klary Beczkowiczow k. Płońska mazowieckie.Chrzestnymi dzieci Błażeja byli członkowie rodziny Beczkowicz i rodziny Klary -Jaroszewscy.Ewa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lip 2016, 22:08 
Offline

Dołączył(a): 21 mar 2007, 10:02
Posty: 1308
Zgadza się, żoną Józefa, ekonoma w Żytowiecku, była Klara Jaraczewska bądź Jaruszewska!

Jak wspomniałem, nazwisko Krzyżański nie występuje w tej parafii.

Ignacy Wyrwiński piwowar w Żytowiecku, żona Marianna z Wojtyńskich, notowani 1770-1774 i 1782. W tym czasie występuje też w Żytowiecku drugi piwowar, Szymon (bez nazwiska).

Mieszka w tym majątku para o imionach Jan i Magdalena, lecz noszą nazwisko Pożeszka/Pożegowiak, są komornikami i nie rodzi im się syn Błażej.

_________________
Pozdrawiam - Bartek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lip 2016, 08:23 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Dziękuję za zainteresowanie. Niby dużo wiem ale miejsce urodzenia pomogło by szukać dalej. W 1824 i 1825 Błażej był chrzestnym dzieci z Wrotkowa i Niełowa(?) i figuruje jako kucharz.Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lip 2016, 08:43 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Jeszcze jedno. W 1824 urodziło się dziecko Józefowi Beczkowiczowi we Wrotkowie. Dlatego myślę , że mój przodek był w jakiś sposób związany z rodziną Beczkowiczów . Tym bardziej ,że z młodą żoną Rozalią opuścił Wielkopolskę na zawsze i zmarl w 1847 u Beczkowiczów na Mazowszu.Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 lip 2016, 13:21 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2010, 14:14
Posty: 5
EwaMaria napisał(a):
Jeszcze jedno. W 1824 urodziło się dziecko Józefowi Beczkowiczowi we Wrotkowie. Dlatego myślę , że mój przodek był w jakiś sposób związany z rodziną Beczkowiczów . Tym bardziej ,że z młodą żoną Rozalią opuścił Wielkopolskę na zawsze i zmarl w 1847 u Beczkowiczów na Mazowszu.Ewa.



W 1824 urodził się we Wrotkowie Kazimierz Beczkowicz, o którym nie ma już później żadnej wiadomości, natomiast w 1822 urodził się tam Teodor, który po korzystnym ożenku z Marią Pulcherią Chamską istotnie gospodarował w Arcelino koło Płońska. Z dziewięciorga ich dzieci są do dziś dalsze ciagi. Na Mazowszu mieszkali też starsi bracia Teodora i ich siostra Donata. Potomstwo Ignacego Gracjana zadomowione w Warszawie ma na Powązkach zabytkowy grobowiec z imponującym obeliskiem. Pytanie zatem o której gałązce Beczkowiczów jest tu mowa?
Pozdrawiam, Kazimierz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lip 2016, 14:00 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Istotnie mazowiecka gałąż Beczkowiczów pochodziła od Józefa i Klary.Potomkowie byli dziedzicami kilku wsi w pow. Płońskim , min. Arcelin, Strachowo.W Strachowie był kucharzem mój Błażej, tam urodziły się jego dzieci ,których chrzestnymi byli Beczkowiczowie i tam zmarł. I dlatego mam podejrzenie ,że na Mazowsze przybył za Beczkowiczami. Ale dlaczego i skąd pochodził ? Pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2017, 10:28 
Offline

Dołączył(a): 19 cze 2011, 15:57
Posty: 31
Witam. Jak co roku o tej porze odnawiam swój wątek. Niestety moje poszukiwania korzeni w Wiekolpolsce stoją w miejscu.Nadal poszukuję korzeni Błażeja Krzyżańskiego i Rozalii Werbińskiej vel Wyrwińskiej. Mam jednak nadzieję ,że kiedyś może trafię na nitkę......Jeśli ktoś mógłby pomóc to serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Ewa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Ela z Pojezierza i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL