Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 18 lis 2018, 06:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2018, 08:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Apeluję, żeby pozostawić ten wątek na dyskusję o faktycznie zaginionych czy odnalezionych metrykaliach, czy też ewidentnie źle opisanych w katalogach, a nie zaśmiecać go "odkryciami" o tym, że na jakimś filmie mormońskim znajduje się księga z jakiejś parafii.

Te informacje odnajdujemy bez trudu w wyszukiwarce pod https://www.familysearch.org/search/catalog/search
Gdyby ktoś szukał np. Ostrowa Wlkp., to zaręczam, że znajdzie księgę 1785-1804 na odpowiednim filmie.

Fakt, że w latach siedemdziesiątych dziwnie (z naszego punktu widzenia) składano te filmy, nie oznacza, że trzeba teraz wyważać otwarte drzwi i opisywać to, co jest w wyszukiwarce.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, 10:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2016, 13:51
Posty: 63
Przepraszam, nie chciałam zaśmiecać.
A tak na marginesie, tych lat nie znajdzie się w na mikrofilmach dotyczących Ostrowa Wlkp. tylko własnie na jednym z mikrofilmów opisanym "Mikstat", dlatego o tym napisałam.
Na FS nie ma informacji, że istnieją akta urodzeń z Parafii Ostrów Wlkp. z tych dat.
W bazie AAP jest adnotacja,że tej jednostce na mikrofilmie została nadana błędna sygnatura (177/03), dlatego pewnie trafiło to między akta Mikstatu.
Można sprawdzić i potem ocenić czy faktycznie zaśmiecam forum.

_________________
Pozdrawiam
Ania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, 13:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 473
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Poznań
Idąc za sugestią Łukasza, aby zostawić temat dla istotnie zagubionych, odnalezionych, wzgl. o nieznanym statusie ksiąg metrykalnych, pozwoliłem sobie przejrzeć dwa z trzech tomów "Krótkiego opisu kościołów..." Łukaszewicza (trzeci dotyczy archidiakonatu warszawskiego), które dotyczą terenów archidiecezji poznańskiej i skonfrontować informacje dotyczące ksiąg metrykalnych podawanych przez niego ze stanem obecnym.
Ilość różnic, jakie udało mi się wychwycić, nie jest powalająco wielka, ale nie jest też problemem marginalnym, bowiem nie ogranicza się do kilku parafii, ale prawie 1/4 na terenie całej archidiecezji. Jednak szczególnie widoczne braki w metrykaliach w znacznej mierze dotykają zachodnich rubieży Wielkopolski (okolice Międzychodu i Międzyrzecza), co jednak już wielokrotnie było omawiane przy okazji tematu o losie ksiąg z zachodniej Wielkopolski w okresie okupacji.
Jednak co ciekawe, również w sercu Wielkopolski i dalej znajduje się wiele parafii, gdzie podczas porównywania informacji doznałem lekkiego szoku, ponieważ w niektórych przypadkach udało mi się uchwycić braki dotyczące okresu większego niż 100 lat! Tak wygląda sytuacja m.in. z parafią Czerlejno, gdzie pomijając księgę ślubów za lata 1696-1735, ciągłość zachowana jest od roku 1801, a Łukaszewicz wymienia księgi od 1596 r. Podobnie zaskoczyła mnie spora różnica w księgach z Ostrowa Wlkp., bowiem obecnie dysponujemy księgami od początku lat 40. XVIII w., zaś Łukaszewicz wymienia najstarszą księgę z roku 1664!
Chętnie wrzuciłbym te notatki tutaj, jednakże tekst, ułożony w tabeli w Excelu, niestety nie opiera się formatowaniu i układa się jak chce, przez co na chwilę obecną tego nie jestem w stanie ogarnąć, jednak postaram się to przerobić do bardziej "przyjaznej" wersji i podzielić się tymi smaczkami na forum.

Myślę, że jest to bardzo ciekawy wątek do podjęcia, tym bardziej, że Łukaszewicz nie wymienia wszystkich informacji o księgach, a często różnice w stanie metrykaliów można obserwować już w XVIII w., gdzie np. przeglądając protokół wizytacji parafii kolegiackiej w Środzie zauważyłem, że odnotowano tam księgi zgonów zaczynające się w 1680 r. (!), podczas gdy na chwilę obecną najstarsza taka księga dla parafii średzkiej zaczyna się w roku 1776.

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, 16:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Ann68 napisał(a):
Przepraszam, nie chciałam zaśmiecać.
A tak na marginesie, tych lat nie znajdzie się w na mikrofilmach dotyczących Ostrowa Wlkp. tylko własnie na jednym z mikrofilmów opisanym "Mikstat", dlatego o tym napisałam.
Na FS nie ma informacji, że istnieją akta urodzeń z Parafii Ostrów Wlkp. z tych dat.
W bazie AAP jest adnotacja,że tej jednostce na mikrofilmie została nadana błędna sygnatura (177/03), dlatego pewnie trafiło to między akta Mikstatu.
Można sprawdzić i potem ocenić czy faktycznie zaśmiecam forum.


Rzeczywiście, zwracam honor :)
W tym konkretnym wypadku faktycznie księga jest na nieoczekiwanym mikrofilmie i brak o tym info w wyszukiwarce Mormonów.

Usprawiedliwię się natomiast zjawiskiem podobnym do anegdotki z pasterzem, który wołał na pomoc przeciw wilkom, a wilków nie było - tylko tu na odwrót. Otóż większość, jeśli nie wszystkie poprzednie tego typu wzmianki w tym wątku były robione przez osoby, które chyba nie wiedziały, że nie ma nic dziwnego w tym, że na mikfrofilmie są skany z różnych parafii - i wrzucały te informacje, choć z łatwością dało się to ogarnąć przez wyszukiwarkę. Więc teraz nawet nie sprawdziłem, że akurat mieliśmy do czynienia z informacją wartą umieszczenia.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, 17:07 
Offline

Dołączył(a): 07 wrz 2014, 15:56
Posty: 74
Według Łukaszewicza , w Łodzi koło Stęszewa księgi kościelne zaczynaja się od 1669r. A mamy dostępne metrykalne od 1773r.
W związku z tym mam dwa pytania i jedną prośbę
1- do księdza J. Musielaka . Czy owe ksiegi znajdują się w archiwum i czy są wśród nich min. metrykalne ?
2- Może ktoś zna proboszcza tej parafii i zapyta czy coś mu wiadomo w tym temacie ?
3- na filmach mormonów jak ktoś zauważy prosze o info.

_________________
Pozdrawiam
Paweł L.
Poszukuję: Bartłomieja lierscha ( lyer , Lerz i.t.p) gdzie się ur. Ślub brał w Żabnie koło Mosiny w 1747r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2018, 13:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 473
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Poznań
lop123 napisał(a):
Według Łukaszewicza , w Łodzi koło Stęszewa księgi kościelne zaczynaja się od 1669r. A mamy dostępne metrykalne od 1773r.
W związku z tym mam dwa pytania i jedną prośbę
1- do księdza J. Musielaka . Czy owe ksiegi znajdują się w archiwum i czy są wśród nich min. metrykalne ?
2- Może ktoś zna proboszcza tej parafii i zapyta czy coś mu wiadomo w tym temacie ?
3- na filmach mormonów jak ktoś zauważy prosze o info.


Gdyby takowe księgi były w AAP, z pewnością byłyby udostępnione.
Łukaszewicz wydawał "Krótki opis..." 150 lat temu, więc przez ten czas bardzo wiele się zmieniło, więc dzisiejszy brak tych ksiąg nie musi wynikać z obecnych działań, a tego, co miało miejsce wiele lat temu i na co nie mamy już żadnego wpływu.
Gdyby wierzyć wcześniejszym źródłom, tak samo musielibyśmy się domagać informacji na temat ksiąg metrykalnych z czasów, kiedy biskupem poznańskim był Jan Lubrański (a miało to miejsce w latach 1498-1520), gdyż to właśnie Lubrański jako jeden z pierwszych, jeśli nie pierwszy, zaprowadził na terenie diecezji prowadzenie ksiąg metrykalnych. Niestety już w XIX w. próżno szukać w dokumentach i wykazach akt poszczególnych parafii śladów po tychże księgach.

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2018, 12:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 473
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Poznań
Zgodnie z obietnicą prezentuję listę różnic w stanie ksiąg metrykalnych w porównaniu ze stanem obecnym i stanem prezentowanym przez Łukaszewicza w "Krótkim opisie...". Myślę, że ten układ jest dość przejrzysty.

Ł - Łukaszewicz, "Krótki opis...", tomy 1-2
O - stan obecny

Benice:
Ł: Od 1751
O: Od 1794/1795

Biała, pow. Czarnków:
Ł: Od 1654
O: brak oryginałów

Białcz:
Ł: Od 1622
O: Od 1795

Bledzew:
Ł: Od 1692
O: Od 1817

Bonikowo:
Ł: Od 1686
O: B, C – od 1776, M – od 1803

Boruszyn:
Ł: Od 1664
O: B – od 1751, C – od 1750, M – od 1774

Borzęciczki:
Ł: Od 1649
O: Od 1798/1799

Brenno:
Ł: Od 1609
O: B, C – od 1736/1737, M – od 1659

Chludowo:
Ł: Od 1669 (wg Łukaszewicza stare księgi przechowywano w Owińskach)
O: Od 1863

Chodzież:
Ł: C – od 1713
O: C – od 1751
Pozostałe księgi zgodnie.

Chojnica:
Ł: Od 1546 (data niepewna z powodu źle odciśniętej czcionki w druku – może to być 1546, 1576 lub 1596)
O: B – od 1651, C – od 1643, M – od 1682

Chwałkowo Kościelne:
Ł: Od 1750
O: Od 1795

Czerlejno:
Ł: Od 1596
O: Od 1801 + C 1696-1735

Czerwona Wieś:
Ł: Od 1682
O: B – od 1724, C, M – od 1734

Dąbrówka Wlkp.:
Ł: Od 1712
O: B – od 1761, C, M – od 1795

Dębowa Łęka:
Ł: Od 1647
O: Od 1747

Dłużyna:
Ł: Od 1712
O: Od 1742/1744

Gnin:
Ł: Od 1638
O: Od 1737

Golejewko:
Ł: Od 1585
O: B – od 1603, C – od 1632, M – od 1635

Goraj k. Skwierzyny
Ł: Od 1649
O: Od 1818

Grodziszczko:
Ł: Od 1716
O: B – od 1804, C, M – od 1818

Gryżyna:
Ł: Od 1687
O: B – od 1741, C, M – od 1765

Iwno:
Ł: Od 1703
O: Od 1784

Jeżewo:
Ł: Od 1737
O: Od 1790

Kaława:
Ł: Od 1624
O: Od 1822

Kamieniec k. Grodziska
Ł: Od 1614
O: Od 1713

Kaźmierz:
Ł: Od 1754
O: Od 1780

Kiekrz:
Ł: Od 1658
O: Od 1751

Kosieczyn:
Ł: Od 1600
O: Od 1818

Kunowo:
Ł: Od 1672
O: B, M – od 1721, C – od 1744

Lechlin:
Ł: Od 1723
O: B – od 1757, C – od 1727, M – od 1728

Lgiń:
Ł: Od 1593
O: Od 1720

Lubasz:
Ł: Od 1620
O: B – od 1677, C – od 1678, M – od 1698

Lubiń:
Ł: Od 1600
O: B – od 1640, C – od 1631, M – od 1713

Lubosz:
Ł: Od 1699
O: B – od 1770, C, M – od 1795

Ludomy:
Ł: Od 1718
O: B – od 1745, C – od 1800, M – od 1758

Lutom:
Ł: Od 1736
O: Od 1773

Łężce k. Chrzypska (Łęski – parafia dziś nie istnieje!)
Ł: Od 1737
O: brak

Łódź:
Ł: Od 1669
O: Od 1773

Mchy:
Ł: Od 1656
O: B – od 1809, C, M – od 1840

Miejska Górka:
Ł: Od 1672
O: B – od 1700, C – od 1713, M – od 1795

Nietrzanowo:
Ł: Od 1674
O: Od 1766 + C 1706-1708

Nosków:
Ł: Od 1729 (Łukaszewicz pierwotnie podaje 1429, jednak zaznacza to jako błędnie odczytane 1729)
O: Od 1791

Osieczna:
Ł: Od 1596
O: Od 1794

Osowa Sień:
Ł: Od 1633
O: brak

Ostrów Wlkp.:
Ł: Od 1664
O: B – od 1741, C – od 1755, M – od 1756

Otorowo:
Ł: Od 1695
O: B – od 1736, C, M – od 1743

Owińska:
Ł: Od 1664
O: Od 1743

Pogorzelica:
Ł: Od 1683
O: Od 1805 + B – 1735-1754, C – 1737-1745, M – 1736-1748

Pogrzybów:
Ł: Od 1679
O: Od 1788 + B 1745-1746

Potulice:
Ł: Od 1728
O: Od 1759

Ptaszkowo:
Ł: Od 1610
O: B, C – od 1631, M – od 1708

Radlin:
Ł: Od 1783
O: Od 1796

Rokitno:
Ł: Od 1638
O: Od 1795

Ryczywół:
Ł: Od 1717
O: B, C – od 1774, M – od 1797

Siedlec k. Kostrzyna
Ł: Od 1735
O: B – od 1779, C – od 1802, M – od 1799

Siedlec k. Zbąszynia
Ł: Od 1723
O: Od 1766

Siekierki Wielkie:
Ł: M – od 1761
O: M – od 1795
Pozostałe księgi zgodnie

Skórzewo:
Ł: Od 1618
O: Od 1700

Skwierzyna:
Ł: Od 1717
O: Od 1817

Sławoszew:
Ł: Od 1678
O: Od 1782

Sobota:
Ł: Od 1753
O: Od 1798

Sokola Dąbrowa (Falkenwald):
Ł: Od 1661
O: Od 1717

Stare Bojanowo:
Ł: Od 1738
O: Od 1771 + 1740-1744

Stary Dwór:
Ł: Od 1640
O: Od 1712

Śrem:
Ł: Od 1602
O: B – od 1677, C – od 1606, M – od 1738

Targowa Górka:
Ł: Od 1621
O: Od 1669

Tarnowo Podgórne:
Ł: Od 1669
O: Od 1798

Trzcianka:
Ł: Od 1730
O: Od 1754

Trzebiszewo:
Ł: Od 1730
O: Od 1820

Uzarzewo:
Ł: Od 1648
O: Od 1786

Wierzbno:
Ł: Od 1760
O: Od 1808

Wieszczyczyn:
Ł: Od 1722
O: Od 1777

Wilczyna:
Ł: Od 1674
O: B, C – od 1702, M – od 1734

Włoszakowice:
Ł: Od 1656
O: B, M – od 1795, C – od 1764 + BCM 1744

Wolsztyn:
Ł: Od 1630
O: B, M – od 1708, C – od 1700

Wonieść:
Ł: Od 1696
O: Od 1758

Wytomyśl:
Ł: Od 1632
O: B, C – od 1664, M – od 1738

Zakrzewo k. Rawicza:
Ł: Od 1619
O: Od 1780 + BC 1701-1743, M 1743

Żytowiecko:
Ł: Od 1607
O: Od 1770 + 1700-1743

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, 04:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 3296
Lokalizacja: Poznań
Ciekawe co się stało ze starszymi księgami. W powyższym spisie jest kilka parafii, które mnie interesują, więc może się kiedyś znajdą.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
W AP w Zielonej Górze znalazłem w inwentarzu księgę chrztów z Kopanicy 1861-1884, która brakuje w AAP:

https://szukajwarchiwach.pl/89/1407/0/1#tabJednostki

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, 14:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 288
W AD w Zielonej Górze znajdują się akta metrykalne parafii Lgiń:
Lgiń Ilgen, zespół 141, sygnatura PL-kat
http://www.archiwum.diecezjazg.pl/index.php/zasoby-archiwalne/
Nie wiem, jakiego okresu dotyczą.

Edycja: Są to kserokopie obejmujące lata 1889-1945.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, 19:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 473
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Poznań
Tutaj znajduje się zespół akt parafii Lgiń, razem z księgami metrykalnymi od 1720 r.

http://www.archiwum.diecezjazg.pl/index.php/zasoby-archiwalne/akta-parafii-katolickiej-lgin-ilgen-zespol-141-sygnatura-pl-kat/

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, 19:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 288
koszuciak napisał(a):
Tutaj znajduje się zespół akt parafii Lgiń, razem z księgami metrykalnymi od 1720 r.

Dziękuję za celną i precyzyjną informację!

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2018, 08:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 lut 2013, 22:28
Posty: 550
Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio zwróciłem uwagę na pewien brak, który może kogoś zainteresuje.
Jak niektórym wiadomo z ksiąg parafii Giżyce brakuje unikatu księgi małżeństw za lata 1795-1833 oraz księgi chrztów za lata 1795-1840.
Mamy za to kompletne duplikaty od roku 1815.

Parafia Giżyce pod koniec XVIII wieku obejmowała także kilka wsi leżących za Prosną, a były to Kanie, Raduchów, Zamoście, Ilski Młyn, Niwiska.
Według moich przypuszczeń zapisy dla tych kilku wsi aż do roku 1821 znajdują się w zaginionych unikatach z parafii Giżyce.
Dopiero od 1822 roku zapisy z tych wsi pojawiają się w unikatach ksiąg metrykalnych parafii Grabów nad Prosną, która leżała po stronie pruskiej.
Było to zapewne związane z ułożeniem granic diecezji, może także z bullą papieża "De salute animarum":
https://pl.wikipedia.org/wiki/De_salute_animarum
Zapisów z tych wsi nie znajdziemy w duplikatach z Giżyc za lata 1815-1821 (które obejmują tylko zapisy z Królestwa Polskiego).

Mieszkańcy tych kilku zaprośnieńskich wsi pojawiali się regularnie jako chrzestni, świadkowie chrztów i ślubów w parafii Giżyce (i nie wiadomo czy legalnie :).
Widać kordon graniczny nie był tak szczelny. Działo się tak aż do połowy XIX wieku.
W zapisach w parafii Grabów nad Prosną pojawia przy niektórych wpisach: z Polski, de Polonia, etc. Choć parafianie pochodzili zaledwie zza Prosny.

Z ciekawostek: w latach 1815-1817 roku zapis formuły w księgach parafii Giżyce brzmi "przed nami urzędnikiem stanu cywilnego parafii giżyckiej w powiecie odolanowskim", czyli mówi o przynależności do powiatu odolanowskiego w Prusach Południowych.
Województwo kaliskie Królestwa Polskiego utworzono już w 1816 roku.
Przynależność do powiatu odolanowskiego i granice parafii łatwe są do odczytania z mapy Prus Południowych Davida von Gilly:
https://www.sggee.org/research/gilly_maps/B3.jpg

_________________
Z rewerencjami
Piotr Lis

Burzyński i Kotecki (Kociałkowa Górka, Czerlejno)
Błażejewski (Krzywiń), Dubisz (Strzyżew, Bieżyń)
Baranowski (Jurkowo, Rąbiń), Bukowiecki (Jurkowo)
Szuleta (Wrząca i Racławice), Kurzawa (par. Goszcz i Giżyce)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2018, 09:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 473
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Poznań
W wykazie ksiąg przejętych przez Urząd do Spraw Genealogicznych na powiat kaliski brak informacji o księgach z Giżyc, co może świadczyć, że księgi udało się uchronić przed przejęciem. Nadal jednak nie wiadomo, czy wśród nich były te dwie brakujące:
https://szukajwarchiwach.pl/53/801/0/15/298/skan/full/6KDzYhkrRqXhUf9WWwArEg

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 paź 2018, 22:24 
Offline

Dołączył(a): 18 lis 2016, 18:24
Posty: 50
Może ktoś coś wie o zaginionych metrykaliach z parafii ewangelickiej Sw.Krzyża w Poznaniu z lat 1771 i wstecz do ok.1730 ?

ps.Szukam wpisu chrztu Johanna Benjamina Reiche ur.1771,nie wiem czy w Poznaniu,gdzie póżniej żył i zmarł.

pozdrawiam
J.Reich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 paź 2018, 17:43 
Offline

Dołączył(a): 07 wrz 2014, 15:56
Posty: 74
J.Reich napisał(a):
Może ktoś coś wie o zaginionych metrykaliach z parafii ewangelickiej Sw.Krzyża w Poznaniu z lat 1771 i wstecz do ok.1730 ?

ps.Szukam wpisu chrztu Johanna Benjamina Reiche ur.1771,nie wiem czy w Poznaniu,gdzie póżniej żył i zmarł.

pozdrawiam
J.Reich


W parafi ewangelickiej z Krosna natknełem sie na takie nazwisko i imię . Poniżej cytat z księgi urodzeń.
.
Cytuj:
07.09.1794 ~ Von Demanczewe: K. Johann Samuel, V. Johann Benjamin Reichelt, M. Anna Christina geb. Wanschkerin T.Z.: Matthäus Bartsch, Christoph Ullbrich, Anna Rosina Brunischin [KK 75-181] [#F1-77]

_________________
Pozdrawiam
Paweł L.
Poszukuję: Bartłomieja lierscha ( lyer , Lerz i.t.p) gdzie się ur. Ślub brał w Żabnie koło Mosiny w 1747r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL