Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 18 lis 2018, 02:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 paź 2018, 14:07 
Offline
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2007, 00:14
Posty: 1181
Lokalizacja: Śrem
Łukasz Bielecki napisał(a):
Po kilkunastu latach udało mi się też doczołgać do Klubu 10 Tysięcy :D


Brawo Ty! :D

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 paź 2018, 22:34 
Offline

Dołączył(a): 18 sty 2010, 21:35
Posty: 202
Lokalizacja: Poznań
Witam. W PP jest ślub parafia ewangelicka Toruń-Nowe Miasto wpis 1/1876
Herman Robert Liedke [29]
Anna Rosina Biberstein [21]
W księdze ślubów z tego roku [na genealogiawarchiwach] nie ma tego ślubu.Czy jest możliwe ,że nie został on odnotowany w USC? Pozdrawiam juras


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 paź 2018, 06:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
juras napisał(a):
Witam. W PP jest ślub parafia ewangelicka Toruń-Nowe Miasto wpis 1/1876
Herman Robert Liedke [29]
Anna Rosina Biberstein [21]
W księdze ślubów z tego roku [na genealogiawarchiwach] nie ma tego ślubu.Czy jest możliwe ,że nie został on odnotowany w USC? Pozdrawiam juras


Został odnotowany na początku tego roku w USC Podgórz (jeszcze niedodane do Poznan Project).

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 paź 2018, 10:53 
Offline

Dołączył(a): 27 sty 2016, 15:42
Posty: 41
Panie Łukaszu,
Czy można uzyskać więcej informacji na temat małżeństwa zamieszczonego w Poznań Projekt?

_________________
Pozdrawiam,
Damian


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 paź 2018, 11:03 
Offline

Dołączył(a): 21 mar 2007, 10:02
Posty: 1494
dami napisał(a):
Panie Łukaszu,
Czy można uzyskać więcej informacji na temat małżeństwa zamieszczonego w Poznań Projekt?

Przy danych małżonków, z prawej strony, proszę kliknąć przycisk "Akt oryginalny".

_________________
Pozdrawiam - Bartek

A dbałość o naukę jest miłość. HIC MORTVI VIVVNT ET MVTI LOQVVNTVR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lis 2018, 09:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Podsumowanie października

Nowe USC: Linki, Miasteczko Krajeńskie, Radzicz [pow. Wyrzysk]; Toruń, Podgórz [pow. Toruń]; Stawnica [pow. Złotów]; Sułów [pow. Milicz]

Uzupełnienia w parafiach:

Brdów, Osiek Wlk., Janiszew [pow. Koło]; Zlotniki Wlk., Goliszew Chocz [pow. Kalisz]; Boleszczyn [pow. Turek]; Tuchorza, Kaszczor [pow. Babimost]; Ostrzeszów; Orłowo [pow. Inowrocław]; Złotków [pow. Słupca]; Poznań-św. Jan oraz ewangelickiej par. Prażuchy [pow. Kalisz]
oraz USC:
Mrocza [pow. Wyrzysk]; Sieroszewice, Skalmierzyce [pow. Ostrów Wlkp.];Jaśkowice [pow. Kluczbork]; Trzcianka [pow. Czarnków]

Dziękuję wszystkim za pomoc.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lis 2018, 18:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Mam obecnie sporo skanów ślubów z okolic Konina, które mogę udostępnić do indeksacji, po łacinie (pocz. XIX wieku), po polsku (1808-1867) i po rosyjsku (1868-1899).

Zainteresowanych indeksacją do Poznan Project proszę o kontakt bezpośrednio na email lucas.bielecki@gmail.com.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, 12:24 
Offline

Dołączył(a): 03 cze 2014, 11:57
Posty: 3445
Bardzo proszę o usunięcie w poniższym akcie "alias Bączykowski":

Parafia katolicka Kościan, wpis 27 / 1864
Antonius Beczkiewicz alias Bączykowski (46 lat, wdowiec)
Antonina Majchrowicz (27 lat)
...
Adnotacja w akcie (przetłumaczone przez Wojtka):
W następstwie zarządzenia Królewskiej Rejencji Wydział Spraw Kościelnych i Szkolnych z dnia 16 października 1891 roku Nr ob. 272/91.II sprostowano, że nazwisko rodowe brzmi "Beczkowiak".
Kościan, dnia 19.10.1891. X. Bączkowski prefekt.

_________________
pozdrawiam Grażyna
bugakg@gmail.com

"Człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim''


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, 18:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1126
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Bardzo proszę o usunięcie w poniższym akcie "alias Bączykowski":


Grażynko, tego nie wolno zrobić. Indeksacja nie polega na 'prostowaniu' zapisów tylko na LITERALNEJ transkrypcji dokumentów. Każda taka zmiana to FAŁSZERSTWO

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Kiedy człowiek osiąga dorosłość? Kiedy wie, że ma rację, ale daje sobie spokój z udowadnianiem na siłę ludziom, że są w błędzie.
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, 18:53 
Offline

Dołączył(a): 03 cze 2014, 11:57
Posty: 3445
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Cytuj:
Bardzo proszę o usunięcie w poniższym akcie "alias Bączykowski":
Grażynko, tego nie wolno zrobić. Indeksacja nie polega na 'prostowaniu' zapisów tylko na LITERALNEJ transkrypcji dokumentów. Każda taka zmiana to FAŁSZERSTWO
Tylko, że w tym akcie nie pojawia się w ogóle nazwisko Bączykowski:
cytuję:
02.10.1864 Kościan
Antonius Beczkiewicz, vidus de Białcz, l. 46
* »Zu Folge Verfügung der Röngl. (?) Regierung, [nieczytelne] vom 16 October 1891. J. Nr ob. 272/91.II wird bemerkt, daß der Familiennomen „Beczkowiak“ heißt. Kościan d. 19.10.1891. X. Bączkowski praef.«
"Adnotacja w akcie, przetłumaczona przez Wojtka:
W następstwie zarządzenia Królewskiej Rejencji Wydział Spraw Kościelnych i Szkolnych z dnia 16 października 1891 roku Nr ob. 272/91.II sprostowano, że nazwisko rodowe brzmi "Beczkowiak". Kościan, dnia 19.10.1891. X. Bączkowski prefekt."

Antonina Majchrowicz, virgo de Kościan, l. 27
świadkowie:
Adam Majchrzak,
Bartholomeaus Kozak (de Białcz)

_________________
pozdrawiam Grażyna
bugakg@gmail.com

"Człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim''


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, 19:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3047
Bączykowski to chyba omyłka indeksującego, pewnie przejął on nazwisko księdza Bączkowskiego, które pojawia się na tych wszystkich poprawkach. Chyba generalnie to co napisała Grażyna jest uzasadnione.
Poprawię na Beczkowski alias Beczkowiak.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, 15:56 
Offline

Dołączył(a): 03 cze 2014, 11:57
Posty: 3445
bugakg napisał(a):
Tylko, że w tym akcie nie pojawia się w ogóle nazwisko Bączykowski:
cytuję:
02.10.1864 Kościan
Antonius Beczkiewicz, vidus de Białcz, l. 46
* »Zu Folge Verfügung der Röngl. (?) Regierung, [nieczytelne] vom 16 October 1891. J. Nr ob. 272/91.II wird bemerkt, daß der Familiennomen „Beczkowiak“ heißt. Kościan d. 19.10.1891. X. Bączkowski praef.«
"Adnotacja w akcie, przetłumaczona przez Wojtka:
W następstwie zarządzenia Królewskiej Rejencji Wydział Spraw Kościelnych i Szkolnych z dnia 16 października 1891 roku Nr ob. 272/91.II sprostowano, że nazwisko rodowe brzmi "Beczkowiak". Kościan, dnia 19.10.1891. X. Bączkowski prefekt."

Antonina Majchrowicz, virgo de Kościan, l. 27
świadkowie:
Adam Majchrzak,
Bartholomeaus Kozak (de Białcz)
Łukasz Bielecki napisał(a):
Bączykowski to chyba omyłka indeksującego, pewnie przejął on nazwisko księdza Bączkowskiego, które pojawia się na tych wszystkich poprawkach. Chyba generalnie to co napisała Grażyna jest uzasadnione.
Poprawię na Beczkowski alias Beczkowiak.
To już lepiej, bardzo dziękuję.

_________________
pozdrawiam Grażyna
bugakg@gmail.com

"Człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim''


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sroka
PostNapisane: 17 lis 2018, 14:04 
Offline

Dołączył(a): 26 kwi 2016, 22:01
Posty: 7
Witam,

znalazłem chyba błąd w Poznan Project, błędny wpis Laurentis Sroka + Josepha Włodarczak
powinno być:
Laurentis Sroka (75 lat,wdowiec) + Antonina Brodowska (40 lat)
Józef Włodarczak (25 lat) + Marianna Michałowska (22 lata)
Tak wynika z duplikatu zaślubionych z 1851 Uzarzewo
Rafał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sroka
PostNapisane: 17 lis 2018, 14:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 2360
RavS napisał(a):
Witam,

znalazłem chyba błąd w Poznan Project, błędny wpis Laurentis Sroka + Josepha Włodarczak
powinno być:
Laurentis Sroka (75 lat,wdowiec) + Antonina Brodowska (40 lat)
Józef Włodarczak (25 lat) + Marianna Michałowska (22 lata)
Tak wynika z duplikatu zaślubionych z 1851 Uzarzewo
Rafał

Wg oryginalnego zapisu:

Uzarzewo, rok 1851, wpis 5
Laurentius Sroka, viduum, lat 75.
Antonia, virginem, lat 40 (w akcie brak nazwiska Antoniny)

Uzarzewo, rok 1851, wpis 6
Josephus Włodarczak, kawaler lat 25
Marianna Michałowska, panna, lat 22

Była już mowa na forum, że zapisy oryginalne w wielu przypadkach różnią się od tych sporządzonych (przepisywanych) jako duplikaty.
Jeśli indeksy PP sporządzono na podstawie oryginałów, to nie ma szans korekty na informacje wynikające z duplikatów.

_________________
Pozdrawiam Danka
w.danka.w@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2414 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL