Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 07 paź 2022, 06:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lip 2022, 06:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Dziękuję Piotrze, działa

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2022, 12:39 
Offline

Dołączył(a): 05 maja 2022, 17:57
Posty: 1
Witam, mam problem z księgami z Morzysławia i Tuliszkowa, sygnatury na BaSIA nie pokrywają się z sygnaturami w SZwA, przez co po zarezerwowaniu nie mogę pobrać skanów. Czy mogę prosić o poprawienie sygnatur na prawidłowe?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2022, 15:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Różnice pomiędzy księgami.
Indeksuję teraz duplikaty ksiąg stanu cywilnego prowadzone w parafii Wszembórz k. Pyzdr. To moje gniazdo rodzinne po kądzieli. Jestem w posiadaniu skanów mormońskich z tej parafii i uderzyła mnie wilka rozbieżność pomiędzy nimi w duplikatami. Nie chodzi już o pojedynczy brak wpisu czy przekłamanie nazwiska ale o duże różnice.
Przykład? Rok 1825: w duplikatach dwunastu zmarłych w pierwopisie...dwudziestu jeden. Drugi przykład akurat dotyczący moich Przodków: ten sam rok, ślub Józefa Sieradzkiego z Rozalią Gibowską, w duplikatach świadkują Mateusz Szymczak i ... Ciesielczyk (atrament się rozlał w plamę) w oryginale świadkami byli Marcin Gibowski i Franciszek Hoynacki.
Dopisuję gdzie się da w komentarzach występujące różne ale aktów niezamieszczonych w duplikacie przecież nie mogę dopisać !

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2022, 19:41 
Offline

Dołączył(a): 09 sty 2019, 11:08
Posty: 328
Lokalizacja: ok. Poznania, ok. Koła-Kościelca-Brudzewa
W profilu użytkownika nie działa link "Moje nazwiska" - http://basia.famula.pl/profile/mynames - nie można edytować i dodawać nazwisk.
Pozostałe linki obok - też przestały działać.

_________________
Tylko na Genetece: Owińska UZ 1743-1817 M 1743-99; Kicin U1748-1865 M1777-98; Przespolew Pański U 1749-1806 M 1750-99; Krerowo M 1766-99; Bnin M 1710-99; Skórzewo UMZ 1744-78; Chlewo pow. sieradzki; Tuliszków; Grzymiszew cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2022, 08:29 
Offline

Dołączył(a): 09 sty 2019, 11:08
Posty: 328
Lokalizacja: ok. Poznania, ok. Koła-Kościelca-Brudzewa
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Różnice pomiędzy księgami.
Indeksuję teraz duplikaty ksiąg stanu cywilnego prowadzone w parafii Wszembórz k. Pyzdr. To moje gniazdo rodzinne po kądzieli. Jestem w posiadaniu skanów mormońskich z tej parafii i uderzyła mnie wilka rozbieżność pomiędzy nimi w duplikatami. Nie chodzi już o pojedynczy brak wpisu czy przekłamanie nazwiska ale o duże różnice.

Też się spotkałem z takimi rozbieżnościami. Ostatnio bardzo widoczne to było jak indeksowałem Owińska. W oryginałach bywały po 2-3 wpisy, których nie było w duplikatach. Indeksując do BASI w komentarzach nieraz dopisałem coś, czego poszukujący nie znajdą w akcie jak trafią do duplikatu po linku z BASI; kilka razy zaznaczając, że to jest w oryginale. Ponadto, w oryginałach w pewnym okresie lat skryba dopisywał sobie skrótowo datę zgonu ochrzczonego gdy ten zmarł wkrótce po narodzinach - w duplikatach tego nie ma.
I najlepsze - w duplikatach ktoś przepisujący z oryginałów ... korygował czasami nazwiska zapisane według niego niepoprawnie w oryginałach.

_________________
Tylko na Genetece: Owińska UZ 1743-1817 M 1743-99; Kicin U1748-1865 M1777-98; Przespolew Pański U 1749-1806 M 1750-99; Krerowo M 1766-99; Bnin M 1710-99; Skórzewo UMZ 1744-78; Chlewo pow. sieradzki; Tuliszków; Grzymiszew cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2022, 11:04 
Offline

Dołączył(a): 09 lis 2008, 22:11
Posty: 126
Teren parafii mógł należeć do dwóch lub więcej powiatów wtedy pisano duplikaty dla każdego powiatu.

_________________
Pozdrawiam Mirek

Szukam nazwisk: Wołek, Reiman/n, Krawczyk, Tesching (woj. lubuskie, Wielkopolska)
Bendyk, Łazarski (Grudziądz, Toruń, Górzno, Elbląg)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2022, 11:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 616
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Różnice pomiędzy księgami.
Indeksuję teraz duplikaty ksiąg stanu cywilnego prowadzone w parafii Wszembórz k. Pyzdr. To moje gniazdo rodzinne po kądzieli. Jestem w posiadaniu skanów mormońskich z tej parafii i uderzyła mnie wilka rozbieżność pomiędzy nimi w duplikatami. Nie chodzi już o pojedynczy brak wpisu czy przekłamanie nazwiska ale o duże różnice.
Przykład? Rok 1825: w duplikatach dwunastu zmarłych w pierwopisie...dwudziestu jeden. Drugi przykład akurat dotyczący moich Przodków: ten sam rok, ślub Józefa Sieradzkiego z Rozalią Gibowską, w duplikatach świadkują Mateusz Szymczak i ... Ciesielczyk (atrament się rozlał w plamę) w oryginale świadkami byli Marcin Gibowski i Franciszek Hoynacki.
Dopisuję gdzie się da w komentarzach występujące różne ale aktów niezamieszczonych w duplikacie przecież nie mogę dopisać !


Różnice w liczbach mogą wynikać z tego, że Wszembórz po 1815 roku stał się parafią graniczną, gdzie jedna część znalazła się po stronie pruskiej, a druga po stronie Kongresówki. Dopiero bulla De salute animarum z 1821 roku rozstrzygała kwestie granic diecezji, a co za tym idzie i parafii, w odniesieniu do nowych granic państwowych. Jednak w pierwszych latach przyzwyczajenie mieszkańców było silniejsze i zapewne nadal uczęszczano do pierwotnego kościoła. Jeszcze skrajniejszym przypadkiem jest podział wsi parafialnej Szamarzewo, gdzie granica biegła kilkaset metrów od kościoła, który znalazł się po stronie Kongresówki (tę część nazwano Samarzewo), zaś "pruska" część musiała się przenieść do parafii w Sokolnikach (dla porównania patrz wątek o "zagubionych" metrykaliach, parafia Giżyce: http://wtg-gniazdo.org/forum/viewtopic.php?style=3&f=2&t=4896&start=50).

Papa napisał(a):
Teren parafii mógł należeć do dwóch lub więcej powiatów wtedy pisano duplikaty dla każdego powiatu.


Jeśli chodzi o Owińska, to jest to chybiony argument, ponieważ parafia w całości znajdowała się na terenie powiatu Poznań-Wschód.

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2022, 06:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Wojtku
Cytuj:
Różnice w liczbach mogą wynikać z tego, że Wszembórz po 1815 roku stał się parafią graniczną, gdzie jedna część znalazła się po stronie pruskiej, a druga po stronie Kongresówki. Dopiero bulla De salute animarum z 1821 roku rozstrzygała kwestie granic diecezji, a co za tym idzie i parafii, w odniesieniu do nowych granic państwowych

dziękuję za wyjaśnienie jednakże to o czym piszę dotyczy lat późniejszych niż 1821 rok i - jak zdążyłem się pobieżnie zorientować - praktycznie każdego roku do powstania USC w 1874 roku.

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2022, 11:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 616
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Wojtku
Cytuj:
Różnice w liczbach mogą wynikać z tego, że Wszembórz po 1815 roku stał się parafią graniczną, gdzie jedna część znalazła się po stronie pruskiej, a druga po stronie Kongresówki. Dopiero bulla De salute animarum z 1821 roku rozstrzygała kwestie granic diecezji, a co za tym idzie i parafii, w odniesieniu do nowych granic państwowych

dziękuję za wyjaśnienie jednakże to o czym piszę dotyczy lat późniejszych niż 1821 rok i - jak zdążyłem się pobieżnie zorientować - praktycznie każdego roku do powstania USC w 1874 roku.


Przejrzałem rocznik 1825 i niestety prawdopodobnie przy opracowaniu ktoś musiał pominąć stronę i nie wykonano skanu, ponieważ odnotowano wpisy o numerach 1-9 oraz 18-20, lub też ksiądz omyłkowo od razu przeskoczył o kilka numerów.
Z kolei w momencie spisywania duplikatu chyba pominięto wpis dotyczący Katarzyny Napieraliny, który w pierwopisie nie miał numeru, a znajdował się po wpisie nr 2/1825.

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 sie 2022, 13:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Wojtku,

tu błąd na błędzie błędem pogania. Ot choćby to - ślub jednego z moich przodków.

W pierwopisie panna ma lat 18

Obrazek

a we wtóropisie już 20

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 sie 2022, 12:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 616
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Wojtku,

tu błąd na błędzie błędem pogania. Ot choćby to - ślub jednego z moich przodków.

W pierwopisie panna ma lat 18

Obrazek

a we wtóropisie już 20

Obrazek


Cóż, w tym momencie moje pomysły się niestety kończą... :) Jedynym rozwiązaniem, żeby to miało ręce i nogi, byłoby zindeksowanie zarówno duplikatów, jak i pierwopisów, żeby można było wychwycić szegółowo wszystkie różnice i błędy, i nie wprowadzać zbędnego zamieszania przy łączeniu obydwu formatów ksiąg w jeden wspólny indeks.

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2022, 06:58 
Offline

Dołączył(a): 09 sty 2019, 11:08
Posty: 328
Lokalizacja: ok. Poznania, ok. Koła-Kościelca-Brudzewa
Nie wiem co jest grane, ale dwa razy nie dodało mi (wczoraj i dzisiaj) jednostki:

Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej Brudzew (pow. koniński)
Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1892 (54/734/-/94)
do BASI.
Wczoraj sprawdziłem skan po skanie i akt po akcie, czy są przy każdym zapisy i nie ma błędów - i dzisiaj znowu nie dodało.
Nie mam też maila, dlaczego nie dodało.

_________________
Tylko na Genetece: Owińska UZ 1743-1817 M 1743-99; Kicin U1748-1865 M1777-98; Przespolew Pański U 1749-1806 M 1750-99; Krerowo M 1766-99; Bnin M 1710-99; Skórzewo UMZ 1744-78; Chlewo pow. sieradzki; Tuliszków; Grzymiszew cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2022, 20:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 616
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Slawo napisał(a):
Nie wiem co jest grane, ale dwa razy nie dodało mi (wczoraj i dzisiaj) jednostki:

Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej Brudzew (pow. koniński)
Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1892 (54/734/-/94)
do BASI.
Wczoraj sprawdziłem skan po skanie i akt po akcie, czy są przy każdym zapisy i nie ma błędów - i dzisiaj znowu nie dodało.
Nie mam też maila, dlaczego nie dodało.


Mam taki sam problem z jednostkami 97, 98 i 99 z zespołu akt parafii rzymskokatolickiej Zaniemyśl. Ponowiłem wysłanie tych i dodałem jedną nową - nowa weszła, pozostałe nie.

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2022, 07:16 
Offline

Dołączył(a): 09 sty 2019, 11:08
Posty: 328
Lokalizacja: ok. Poznania, ok. Koła-Kościelca-Brudzewa
Slawo napisał(a):
Nie wiem co jest grane, ale dwa razy nie dodało mi (wczoraj i dzisiaj) jednostki do BaSi

Dzisiaj jednostka została dodana - problem był chyba przez użycie w jednym nazwisku trzech kropek (Kowal...).

Brakuje jakiejś instrukcji jak indeksować poprawnie!
Bo od niedawna też dopiero np. wiem, że każdy skan musi mieć dane lub odhaczone "brak danych". Zawsze to stosowałem, ale nie zdawałem sobie sprawy, że to decyduje, czy dana jednostka zostanie dodana do BaSi.

_________________
Tylko na Genetece: Owińska UZ 1743-1817 M 1743-99; Kicin U1748-1865 M1777-98; Przespolew Pański U 1749-1806 M 1750-99; Krerowo M 1766-99; Bnin M 1710-99; Skórzewo UMZ 1744-78; Chlewo pow. sieradzki; Tuliszków; Grzymiszew cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2022, 07:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Mnie też 'wiszą' wysłane dwie jednostki z Wszemborza.

"problem był chyba przez użycie w jednym nazwisku trzech kropek (Kowal...)"

ja stosuje znaki zapytania w miejsce zamazanych czy uszkodzonych liter i zawsze było to przez system akceptowane

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2022, 08:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 616
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
W moim przypadku nie ma mowy o żadnych wielokropkach, znakach zapytania itp., ponieważ żadnych takich w trakcie indeksowania nie stosuję.
Wygląda na to, że moje zaległe jednostki weszły dzisiaj w nocy, co nie zmienia faktu, że dziwne rzeczy się dzieją przy aktualizacji...

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2022, 14:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Pytanie o parafię Wszembórz, którą indeksuję - czy ktoś zarezerwował księgę 1830 roku czy nie znalazła się w BASI ? jest dostępna na SZwA

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2022, 15:00 
Offline

Dołączył(a): 09 sty 2019, 11:08
Posty: 328
Lokalizacja: ok. Poznania, ok. Koła-Kościelca-Brudzewa
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Pytanie o parafię Wszembórz, którą indeksuję - czy ktoś zarezerwował księgę 1830 roku czy nie znalazła się w BASI ? jest dostępna na SZwA

Zakładka OBSZAR pokazuje:
Duplikat Libris Baptisatorum, Copulatorum et Mortuorum. 1830 (53/4921/4/15) Nowość - zindeksowano!

_________________
Tylko na Genetece: Owińska UZ 1743-1817 M 1743-99; Kicin U1748-1865 M1777-98; Przespolew Pański U 1749-1806 M 1750-99; Krerowo M 1766-99; Bnin M 1710-99; Skórzewo UMZ 1744-78; Chlewo pow. sieradzki; Tuliszków; Grzymiszew cdn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2022, 18:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2022, 12:33
Posty: 3
Lokalizacja: Wlkp
1) Brak jest w wynikach wyszukiwania w BaSIA rekordów z kościoła św Małgorzaty w Poznaniu i to od dość dawna. Czekałem, bo może "samo by się naprawiło", ale widzę, że chęci administratorowi już na poprawienie tego nie starczyło.

2) Akta metrykalne zindeksowane z SzwA z par kat Kąkolewo dotyczą wsi w gminie osieckiej, powiecie leszczyńskim, a nie w pow grodziskim. Tam nie było par kat w 19w.
Zgłaszał to co najmniej raz, jeden starszy i czasem mądrzejszy, ale widać, że jak grochem o skałę.

3) Jedna miejscowość figuruje pod dwoma nazwami
Bojanowo Stare (pow. kościański) - Parafia katolicka, i Stare Bojanowo (pow. kościański) - Urząd Stanu Cywilnego; ujednolicić na Stare Bojanowo

4) Problem z podobnymi nazwami przy wpisie miejscowości można bardzo łatwo rozwiązać. Należy ustawić wpisywanie tak, by należało wpisać też powiat np. Grodzisko pow leszczyński, Grodzisko pow gostyński (nazwa przerwa pow [jako skrót słowa powiat, bez kropki] przerwa nazwa powiatu przymiotnikowa).

5) należy usunąć z nazw parafii "pw." bo to zbędne, a z parafii św. Jana Jerozolimskiego wyrazy "za Murami" bo to nie patron, zawołanie, wezwanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2022, 21:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 4604
Lokalizacja: Poznań
dżepetro napisał(a):
1) Brak jest w wynikach wyszukiwania w BaSIA rekordów z kościoła św Małgorzaty w Poznaniu i to od dość dawna. Czekałem, bo może "samo by się naprawiło", ale widzę, że chęci administratorowi już na poprawienie tego nie starczyło.

2) Akta metrykalne zindeksowane z SzwA z par kat Kąkolewo dotyczą wsi w gminie osieckiej, powiecie leszczyńskim, a nie w pow grodziskim. Tam nie było par kat w 19w.
Zgłaszał to co najmniej raz, jeden starszy i czasem mądrzejszy, ale widać, że jak grochem o skałę.

3) Jedna miejscowość figuruje pod dwoma nazwami
Bojanowo Stare (pow. kościański) - Parafia katolicka, i Stare Bojanowo (pow. kościański) - Urząd Stanu Cywilnego; ujednolicić na Stare Bojanowo

4) Problem z podobnymi nazwami przy wpisie miejscowości można bardzo łatwo rozwiązać. Należy ustawić wpisywanie tak, by należało wpisać też powiat np. Grodzisko pow leszczyński, Grodzisko pow gostyński (nazwa przerwa pow [jako skrót słowa powiat, bez kropki] przerwa nazwa powiatu przymiotnikowa).

5) należy usunąć z nazw parafii "pw." bo to zbędne, a z parafii św. Jana Jerozolimskiego wyrazy "za Murami" bo to nie patron, zawołanie, wezwanie.


1) Księgi metrykalne kościoła św. Małgorzaty z lat 1639-1830 są zindeksowane jako Archikatedra i rekordy są.
5) Tak się ten kościół nazywa, jak ktoś nie ma się do czego przyczepić, to przyczepi się do przecinka.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bc ... w_Poznaniu

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2022, 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3594
Historia z przymiotnikiem "Jerozolimski" odnośnie zakonów i kościołów joannickich (później maltańczyków) jest dość zawikłana. Pierwotnym patronem zakonu był św. Jan Chrzciciel. Określenie "Jerozolimski" musiało się chyba odnosić pierwotnie do zakonu szpitalników, którzy mieli swój szpital w Jerozolimie właśnie. Później te nazwy były opacznie rozumiane tak, jakby był to zakon "Jana Jerozolimskiego" choć takiego świętego w kalendarzu katolickim nie ma. Oficjalna nazwa brzmiała po łacinie "Ordo Fratrum Hospitalis Sancti Ioannis Hierosolymitani". Jerozolimski mógł być więc zależnie od odczytania, szpital bądź Jan.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2022, 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Kolejny 'kwiatek' z indeksacji parafii Wszembórz. Niby pod obydwoma księgami, pierwopisem i wtóropisem podpisał sie ten sam Proboszcz ale popatrzcie sami:

Obrazek

Obrazek

Takich przeinaczeń jest naprawdę mnóstwo.

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2022, 19:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 616
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Kolejny 'kwiatek' z indeksacji parafii Wszembórz. Niby pod obydwoma księgami, pierwopisem i wtóropisem podpisał sie ten sam Proboszcz ale popatrzcie sami:

Obrazek

Obrazek

Takich przeinaczeń jest naprawdę mnóstwo.


Chyba jednak nie do końca, bo ksiądz musiał się zreflektować, że źle wpisał świadków i w pierwszym skanie są odnośniki "ad 3" i "ad 4", porządkujące tę kwestię ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2022, 07:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 2032
Lokalizacja: Poznań
Dzięki Wojtku, nie zauważyłem tego

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Chmiel, Dąbek, Wyzuj, Biniasz, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 paź 2022, 08:29 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2020, 22:31
Posty: 414
mikolajkirschke napisał(a):
Piotrze, wysłałem mailem indeksy chrztów z Lwówka z lat 1636-1752.

Za tydzień minie 10 miesięcy. Dziecko poczęte w chwili, kiedy wysłałem te indeksy, byłoby już zdrowym berbeciem. To jest ponad 11 tysięcy chrztów, moja ciężka robota z jednej strony, a z drugiej - dane, na które czekają użytkownicy Basi. Dalej indeksuję chrzty z lat 1753-85, ale przyznaję, że trochę zapał mi osłabł w tej sytuacji.

_________________
Mikołaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 paź 2022, 08:48 
Offline

Dołączył(a): 21 mar 2007, 10:02
Posty: 2266
Nadal na umieszczenie w bazie czeka też m.in. najstarsza księga z Domachowa (zapisy od 1603 r.), wysłana Piotrowi we wrześniu ub. r.!

_________________
Pozdrawiam - Bartek

HIC MORTVI VIVVNT ET MVTI LOQVVNTVR. A dbałość o naukę jest miłość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 paź 2022, 08:01 
Offline

Dołączył(a): 04 kwi 2015, 16:16
Posty: 330
mikolajkirschke napisał(a):
mikolajkirschke napisał(a):
Piotrze, wysłałem mailem indeksy chrztów z Lwówka z lat 1636-1752.

Za tydzień minie 10 miesięcy. Dziecko poczęte w chwili, kiedy wysłałem te indeksy, byłoby już zdrowym berbeciem. To jest ponad 11 tysięcy chrztów, moja ciężka robota z jednej strony, a z drugiej - dane, na które czekają użytkownicy Basi. Dalej indeksuję chrzty z lat 1753-85, ale przyznaję, że trochę zapał mi osłabł w tej sytuacji.


Jestem jednym z tych, którzy niecierpliwie czekają na indeksy z Lwówka. Proszę o dołączenie ich do bazy.
Pozdrawiam, Wojciech.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 paź 2022, 12:07 
Offline

Dołączył(a): 09 paź 2013, 14:30
Posty: 571
Bartek napisał(a):
Nadal na umieszczenie w bazie czeka też m.in. najstarsza księga z Domachowa (zapisy od 1603 r.), wysłana Piotrowi we wrześniu ub. r.!

Ja również czekam na indeks z Domachowa i nie proszę bo:
osoba indeksująca poświęca swój czas, zdrowie ( w tym wzrok) sprzęt, w tym kasę bo za prąd trzeba
płacić, a póżniej przeżywa stres i czeka w nieskończoność PROSZĄC o publikację indeksu.
Szczególnie jeżeli chodzi o indeksy metryk kościelnych. .
Moim zdaniem indeks powinien zostać opublikowany w jak najkrótszym czasie oczekiwania.

Z obserwacji widać iż takie sytuacje bardzo często się zdarzają.
Sama kilka lat temu doświadczyłam lekceważenia mojej pracy. Usilnie dopraszałam się publikacji indeksu
w projekcie " Basia", żeby po jakimś czasie wiele zapisów w nim umieszczonych uległo "kasacji".
Efekt jest taki, że nie indeksuję dla projektów.

Twórcy tego typu projektów mają prawo ingerować w nasze indeksy jak i opóżniać ich publikację.
Przesyłając je do administratora stają się ich własnością... Kropka.

Pozdrawiam,
Mirosława Giera


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL